966 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ventilfjedertang Ventilfjedertang

Hej alle jeg skal have afmonteret topstykket på min gsxr 1000 k8 og i den forbindelse kan jeg lige så godt få tjekket ventilerne. Mit ene spørgsmål lyder på om der her inde er en det har et link til hvor jeg kan købe den og samtidig være sikker på at den passer på min model.
Mit andet spørgsmål er om det er muligt at købe et komplet pakningssæt inklusiv toppakningen så man ikke skal bestille seperat. På forhånd tak og god weekend til jer alle.
Mvh Ken


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventilfjedertang
  • #2   5. jun 2020 ventiltangen kan du også finde på ebay

  • #3   5. jun 2020 Hvis det haster kan du kører forbi en suzuki forhandler og få fat i et komplet slibesæt, så har du alt hvad der skal bruges af pakninger til det, hvis de ikke har det liggende burde de kunne få det i løbet af et par dage, og er de flinke kunne du måske låne en tang der - man kommer riiiigtig langt med kage;)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #4   6. jun 2020 Hvad vil du tjekke ved ventilerne, som kræver at de skal ud?

    Du kan ikke slibe dem alligevel... smiley

    Du ville helt sikkert opdage det, hvis en eller flere af dem var utætte, som er det eneste som kan kræve den slags opmærksomhed - for så ville det lynhurtigt brænde dem af, og den ville gå af pis.

    Hvor mange km har den kørt?

    Jeg er som sådan ligeglad med hvad du gør, men det er en ret omfattende operation, som intet formål tjener... Man tjekker spillerum, og så lukker man igen når og hvis der er justeret færdig.


  • #5   6. jun 2020 Hej igen tak for jeres svar. Her er lidt mere stof til mit problem. Jeg har et vandforbrug på min mc, som ikke er synligt. Det startede for fire år siden da den var til ventiltjek / justering. Her havde det firma der lavede den efterfølgende glemt at fylde kølevæske på derfor blev den hurtig varm. Kørte ud til dem og de fyldte ca to liter på. De efterfølgende fire år er forbruget steget støt ca en liter pr sæson.
    Da denne sæson startede gik motoren kun på tre cylinder. Så op med luftfilter og tændrør. De to første kom op uden problemer, men da jeg nåede til nummer tre knækkede det og gevind stumper sider nede i topstykket. Enten har de som skiftede dem sidst ved det store 24000km tjek endten strammede den for meget eller skruet det skævt i. Så nu skal toppen af. Havde det ikke sket nu og den havde kørt, som den skulle så var planen at toppen skulle af næste år, da den igen skal have tjekket ventiler. Nu er processen fremskyndet da det ene tændrør er knækket. Så i den forbindelse, hvor jeg har toppen af kan jeg jo lige så godt tjekke om ventilerne ser ud så de skal da den gik af røven til. Er toppakningen, som den skal være så må jeg sende det til en prof der kan tætheds prøve det og eventuelt slibe det, hvis det bliver nødvendigt. Håber virkelig at det bare er toppakningen der er stået af og problemet kan løses med en ny.
    Maskinen har gået 43000 km og tro mig jeg ved udemærket godt at det bliver en langhåret proces.
    Mvh Ken


  • #6   6. jun 2020 av et knækket tændrør ??? er det et autoriseret værksted som har hjulpet med det

  • #7   6. jun 2020 Topstykket behøver ikke komme af for at stille ventiler. Så det værksted der har glemt at hælde kølervæske på, lyder allerede der som nogle amatører smiley

  • #8   6. jun 2020 Der skal vel også skiftes kølevæske i forbindelse med service? Altså efter x antal år? Så har de tappet det gamle af men glemt nyt på?

  • #9   6. jun 2020 #8 det har du nok ret i smiley

  • #10   6. jun 2020 Ja det er træls og irriterende, men sådan noget sker ind i mellem og jeg skal ikke være dømmende over for andre værksteder. Det sker alle steder at det smutter en gang imellem og det er så bare mig det er gået ud over denne gang, men så må man jo op på hesten igen.
    Jeg kan lige slutte af med at de fleste værksteder afmontere køleren for nemmere at kunne få søgerbladet ind under knastakslen til ventilerne på udstødningsiden og det har de også gjort på min, men glemte lige at fylde på igen


  • #11   9. jun 2020 Men hvis den har været på værksted og de glemte at fylde kølervæske på og motoren kørte varm og jo så gik i stykker siden den er begyndt at bruge vand. Så er det en garanti reparation fra værkstedets side.
    Hvis den er blevet kørt meget varm så er der stor chance for at stempelringe og olieringe også har taget skade..
    Har du evt set hvad en brugt motor koster? Evt en komplet reservedelscykel i Tyskland koster?


  • #12   13. jun 2020 Hej tjek planheden på topstykke med Retskinne, det er kun os der køre nimbus der sliber ventiler hele tiden, God ide med trykprøvning der kan være revner. pøj pøj

  • #13   15. jun 2020 Når toppen kommer af og det viser sig at der også er brændt nogle ventiler af som jeg har mistanke om så bliver det komplet renoveret på et special værksted, som laver disse opgaver. Jeg venter bare på nogle stumper så jeg kan komme igang, da jeg trækker maskinen ind i stuen når tank og kølevand er tappet af og herefter piller jeg toppen af. Det skal helst ikke tage alt for lang tid da fruen ikke helt er tilfreds med denne løsning
    Mvh Ken


Kommentér på:
Ventilfjedertang

Annonce