892 visninger
|
Oprettet:
Suzuki intruder udstødningsfarve {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Suzuki vs 800 Intruder hvor jeg har et par spørgsmål ang udstødning jeg har originale forrør på og så svejst ren rør resten af vejen men med db killer i enden.
så er mit spørgsmål da jeg tog mit udstødningswrap af var det ene forrør helt blåligt og det andet fint blank chrom endnu (den går på begge cylindre så det er ikke det )
jeg har overvejet om det kan være fordi jeg har det ren rør på at jeg skal have den omdyset eller indstillet af en art siden den ikke køre ens på begge cylindre og kun bliver blå på den ene for jeg har ikke rørt kaburatoren siden der sad den originale udstødning på?
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 213
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Var de ens da de blev wrappet? Ellers kan det jo være en gammel skade fra før din tid?
Jeg tror faktisk ikke der er en entydig forklaring på blå forrør, nogle hælder til for mager blanding (og dermed for høj temperatur), andre til for fed blanding hvor de sidste benzinrester brænder af i forrøret. Eller en tændingsfejl (for sen tænding) der basalt gør det samme.
Endelig er der også dem der mener blå forrør skyldes du kører på din MC
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 213
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Hvordan ser tændrørene ud? Efter den er kørt varm, ikke efter du har stået og tøffet i garagen
Når du kører med dragpipes får du naturligvis en hurtigere "tømning" af cylinderen da der er mindre modstand. Det kan måske give en højere temperatur i forrøret, men igen har du jo 2 ens (formoder jeg) udstødninger og kun een med misfarvning?
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
De er også forskellige typer.
Har du std luftfiltre på?
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 213
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 213
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
I og med du kun har eet forrør med misfarvning, vil jeg tro det er en fejl på den forreste karburator snarere end end omdysning.
Vaccum bælgen kan være utæt - så bliver blandingen forkert
De to karburatorer kan være ude af syncronisering så den ene åbner mere end den anden. Så arbejder den ene cylinder meget hårdere end den anden og dermed bliver den varmere.
Går den ujævnt, specielt ved lave omdrejninger? Det plejer at være tegn på dårlig syncronisering, i hvert fald på min cykel.
Din beskrivelse af tændrørerne giver ikke så meget. Og er de taget ud af en kold maskine der har stået og kørt i garagen er det heller ikke retvisende. Prøv at køre den varm og tag så rørene ud (pas på du ikke brænder dig) det giver et bedre billede.
Suzuki intruder udstødningsfarve