721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Xj650 skyder og brokker sig Xj650 skyder og brokker sig

Hej MG.

Efter jeg nu ville have min XJ650 igang efter 3 måneder i hi, brokker den sig gevaldigt.

Men så svært ved rigtigt at gå i tomgang og ender med at gå ud, derudover gnister den meget ud af udstødning samt skyder sindsyg mange flammer.

Mit umiddelbare gæt vil være at de er begyndt at tage falsk luft ind,

Er der noget kloge hoveder der kan give mig et prej om hvor problemet kunne ligge? Og hvordan jeg lige skal starte?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xj650 skyder og brokker sig
  • Mikkel  H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 7
    #1   14. mar 2020 Det kan også være en svømmerventil der hænger, så den drukner på en cylinder og trækker uforbrændt benzin med ud i udstødningen. Det kunne godt give de symptomer du beskriver. Prøv at begynde med at tage tændrørene ud og se om et eller flere af dem er våde af benzin.

Hvis den tager falsk luft får den for mager blanding og så vil det påvirkede tændrør være gråligt/hvidt. I så fald er det ofte en af gummistutserne der er revnet, men hvis den kørte fint før pausen og du ikke har pillet ved noget tror jeg en hængende svømmer er mest sandsynligt.

• #2   14. mar 2020 Tak Mikkel, jeg har også fået afvide af en svømmer er synderen, jeg tog tændrør af, det er kul sort, så det tyder ihvertfald på for meget benzin. (Jeg vedhæfter lige billedet af den)

profilbillede
  • #3   14. mar 2020 Det er højst sansynligt en svømmer, det ser ud som om at der er benzin i olien. Der render ihvertfald meget ud ved overløbet

profilbillede
  • #4   14. mar 2020 Din maskine får for meget brændstof og for lidt luft, det kan justeres med en synkronisering og en co måling.

• #5   15. mar 2020 Hvis der er benzin i olien, så start med at få den skiftet. Derefter ville jeg tage kaburatorer af og få dem renset godt. Der er som sagt en svømmer der hænger, ellers ville der ikke kunne komme benzin forbi og ind i cylinderen og videre i olien.

Jeg ville nok under alle omstændigheder vænne mig til at lukke på benzinhanen fremover - så slipper du for at der løber benzin til utilsigtet.

• #7   15. mar 2020 Sorry hvis jeg ikke har styr på hvilken hane der sidder på en XJ650... På begge mine kan hanen godt sættes på "off" selvom det er en vacuumhane (så længe den er på "on" eller "res")

• #9   15. mar 2020 Jeg er da ked af hvis jeg er begrebsforvirret... På "ON" tilgår der kun benzin hvis der er vacuum (eller undertryk i hvert fald) på bagsiden af membranen i hanen. Derfor kan jeg stadigt lukke helt af - men hvis det ikke kaldes en vakuumhane så må du da meget undskylde min uvidenhed.

Kommentér på:
Xj650 skyder og brokker sig

Annonce