3.340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Startrelæ klikker Startrelæ klikker

Hej MG.

Håber nogle kan hjælpe.

Jeg har en gammel xj650, den har normalt startet fint, nu har jeg villet starte den her til foråret, men startrelæ står bare og “klikker” jeg har testet batteriet, det er helt nyt, og har maks spænding.

Derudover jeg har prøvet at sætte booster på, og så slår den igang med det samme.

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes? Jeg troede det var batteriet, men der fungere som det skal.

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startrelæ klikker
  • #1   2. mar 2020 Prøv og tjek om der er ordenlig forbindelse på Batteripolerne, ellers er det dit batteri som ikke er godt selvom det er nyt....

• #2   2. mar 2020 Batteriet er taget af og testet med tester. Det køre som det skal, og har også startet den før uden problemer.

• #3   2. mar 2020 Og du har tjekket dine ampere på batteriet, har jeg nemlig oplevet at det var "fuldt opladet" men bare ikke leverede nok ampere

• #4   2. mar 2020 Jeps. Den målte 161, mekanikerne sagde at den skulle ihvertfald kunne starte med det batteri.

• #5   2. mar 2020 Hvis den starter med booster,, tyder det jo på at batteriet ikke leverer nok strøm,

• #6   2. mar 2020 Det tænker jeg også HC. Men den har startet før med de samme værdier på batteriet, og mekanikerne sagde at det intet fejlede..

• #7   2. mar 2020 Du har selv svaret jo, hvis den starter med booster eller startkabel fra bil, ja så er dit batteri dødt. Så nyt batteri og ny mekaniker.

• #8   2. mar 2020 Nyt startrelæ... du kan evt prøve at adskille det gamle og rense det. Har selv prøvet det på en gammel Suzuki gs. Det klikkede men der skete ingenting for kontaktfladerne indeni var helt møget til. Det kom til at virke som nyt efter rens.

Hvorfor den kan starte med booster er fordi der så er ekstra meget knald på til at skabe forbindelse mellem de dårlige/beskidte forbindelser i relæet.

Bare min idé...

• #10   2. mar 2020 Du kan afprøve min teori ved at sætte eks. En gaffelnøgle på relæet Ved de 2 store ledninger og se om ikke dit batteri så kan tørne motoren rundt. Gør den det, så er dit relæ fucked/slidt/kærlighedstrængende

• #11   3. mar 2020 Ville nok prøve en stor skruetrækker med plastik håndtag mellem polerne på startrelæ, ellers får du et ordentligt rap over nallerne smiley hahaha :D, men ideen, er god... Hvis den starter på den måde, er du sikker på batteri og forbindelsen er god nok smiley og at starter også er okay :), så kan du gå baglæns (kabel til batteri og evt. relæ)
    God jagt, husk at informere om løsningen, da det vil hjælpe rigtig mange andre i samme situation fremover smiley

• #13   3. mar 2020 Hvis man SKAL rode med strøm, og herunder kortslutte noget, så vil jeg også anbefale isoleret værktøj og/eller gummistøvler smiley

• #14   3. mar 2020 Ja jeg kan sku også godt lide hans Henrik..... Der skal være plads til lidt ironi.... Come on jungs, find lidt humor frem. Nu vil jeg smutte ind og finde fruens ......... Øhhhhh nå nej, det er et andet forum site! Ja nå nej, et nyt batteri, og som en tidligere nævnte, ny mekker. Meld lige tilbage når det nye bat er på. Go vind.... (-:

• #15   4. mar 2020 Tusinde tak for svar! Jeg prøver de forskellige råd smiley i høre lige så snart jeg har prøvet det hele af idag smiley

• #16   4. mar 2020 Så langt så godt, prøvede løsningen med at køre polerne sammen med start relæ, og rigtigt nok den spruttede igang med det samme! Er det så bare at begynde at gå relæet igennem?

• #17   4. mar 2020 Ja så er relæet slidt. På med et nyt, eller adskil og rens det gamle. Det er ikke sikkert det kan svare sig og et nyt koster ikke alverden.

• #18   4. mar 2020 Du kan ikke få et "rap over nallerne" ved et 12v batteri, det eneste der sker er at du bliver forskrækket når den slår gnister.

Men prøv at hold et multimeter over polerne på batteriet, også forsøg at starte den, så vil jeg gætte på at spændingen kommer under 9v, så batteriet er kaput, eller skal lades op.

Edit: kan se du har fundet en løsning, det hjælper nogen gange at læse alle poster, min fejl smiley

Kommentér på:
Startrelæ klikker

Annonce