1.740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Koso speedometer/omdr. tæller Koso speedometer/omdr. tæller

Hejsa og Godt nytår til alle. Jeg er ved at renovere min gamle KTM 600 og i den forbindelse skal jeg ave skiftet mit speedometer da det er helt i u'du. Det er også drevet i forhjulet den er gal med. Faldt lige over et par MC herinde der er monteret med digitalt sp./omd. tæller fra Koso. Mine spørgsmål er nu: hvor får jeg fat i et sådan? er det til at montere selv? er det en elektronisk giver på forhjulet a'lá en cykelcomp. der giver signalet? hvad vil prisen på sådan et "svin" være? Mvh Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koso speedometer/omdr. tæller
  • #2   3. jan 2008 På nogle mc'ere er omdrejningstælleren meget ustabil, nærmest ubrugelig, bla. på min brors Honda Hornet 600.

Vi prøvede at bygge 2 forskellige kredsløb der skulle fjerne "støjen" men uden held.

KGI havde sagt en løsning var på vej, men den er åbenbart aldrig dukket op.

• #3   3. jan 2008 Ville osse gerne have sådan et til min fzr men jeg er i tvivl om hvordan den virker.. om det virker til den originale snegl der sidder i hjulet på min eller man skal til at fixe noget andet?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   3. jan 2008 Rune - Det lyder sgu underligt. Boxe's FZR virkede det rimeligt godt på - og den har lige 10 år mere på bagen end en Hornet har...?

Søren P - Den bruger en magnetføler som cykelcomputere f.eks gør.

Jeg ville ikke tøve med at købe RX1N'eren - den er pæn, har læssevis af fine funktioner, og så kan den bruges på ALLE maskiner...

Støj på tændingsanlægget er en udfordring der kan overvindes, hvis det er et problem.

• #5   3. jan 2008 Har også købt et men desværre ikke fået det moslet på min zzr endnu. Kvaliteten virker overbevisende til prisen men som sagt har jeg ikke prøvet det på cyklen . Jeg fik et link fra Boxe på et lille selvbygger print der skulle kunne fjerne "støjen" så rpm tælleren bliver stabil hvis du får problemer med det.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2127

god fornøjelse med køb og montering..

/Thomas

• #6   3. jan 2008 Hej alle. - Undskyld at jeg hopper ind i tråden, men ville høre om det pågældende koso speedometer kan virke på en zxr 400 fra 92 ?

MVH Kim

• #7   3. jan 2008 Hej alle. Tusind tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg søgte. Jeg prøver at mosle sådan en RX1N på KTM'en. Mvh Jakob

• #8   4. jan 2008 Hmmm. Et tillægsspørgsmål: Klokken på KTM'en siger 82xxx km. Drevet i forhjulet er kværnet. Hvis jeg nu sætter RX1N på og skal til toldsyn, bør jeg da medbringe det originale Sp. da det jo viser km standen til fordel for lidt lavere afgiftsvurdering??? Mvh Jakob

• #9   19. jan 2008 Jakob: KM betyder ikke rigtigt noget mere når du er hos synsmanden. Det er jo nye tider...

• #10   19. jan 2008 Heintzelmann: Jo, du har sq nok ret smiley Det ville bare være rart hvis det kunne reducere afgiften en smule.... Har talt med en af mine kammerater der kører den til syn for mig - det gamle speedom. skal bare være påmonteret. Det betyder ikke så meget om det virker (får en anmærkning i synsrapporten)...

Kommentér på:
Koso speedometer/omdr. tæller

Annonce