1.352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Jesper K
Jesper K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83

Xj 900f Start relæ bliver varm. Xj 900f Start relæ bliver varm.

Hej derude. Jeg har fået et problem jeg håber på lidt hjælp til. Jeg hentede min 1988 Xj 900f fra vinterhi idag, og den startede den op uden problemer. Jeg slukkede, og da jeg ville tænde den igen sagde det klonk, og så skete der ikke mere. Jeg prøvede nogle gange, men starteren ville ikke dreje rundt. Jeg bemærkede også at + ledning fra batteri og forbi startrelæ og videre blev meget varm? Jeg endte med skubbe den igang og kørte hjem. Nu efter et stykke tid virker den igen. Jeg mærkede på relæet at det klikkede når jeg trykkede på kontakten, men der skete intet. Men hvad kan skyldes at den ledning bliver så varm og starteren ikke vil dreje? Håber en kender symptomerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xj 900f Start relæ bliver varm.
  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#1   24. feb 2020 Det er den tykke ledning der går fra batteri til start relæ, selve Polen på startrelæet, og ledningen videre til starter der bliver varm.

• #2   24. feb 2020 Tjekke at alle samlinger har det godt og der ikke er ir på stik. Det lyder som om der er for stor modstand et sted.

• Mikkel  H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 7
    #3   25. feb 2020 Det lyder som om starteren er blokeret. Rotoren sidder nok fast, så den trækker for meget strøm når du forsøger at starte, derfor bliver ledningerne varme.
    Det er muligvis udkastermekanismen der er gået i baglås. Hvis du er heldig kan du løsne den ved at banke udvendig på starteren, og hvis det ikke hjælper er næste skridt at tage starteren af og undersøge hvad der er galt. Den er nem at afmontere.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#4   25. feb 2020 Nu har jeg haft alle stik kontrolleret og sikret god forbindelse på startrelæ og starter. Alt ser umiddelbart fint ud, men væsken på batteriet var under minimum stregen - kan det have indflydelse? Jeg tænker at nu er forbindelser kontrolleret, jeg hælder mere vand på batteriet og lader det op, og så ser jeg om det fortsætter. Fortsætter det så må jeg afmontere starter og evt få den serviceret. Er der en der har erfaring med at få starteren renoveret ude i byen?

• Mikkel  H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 7
    #5   25. feb 2020 Et batteri mister normalt ikke væske under almindelig drift. Det kan skyldes for høj ladespænding. Spændingen over batteriet bør ikke overstige 14,5V ved 4000-5000rpm hvis din laderegulator fungerer korrekt.

• #6   25. feb 2020 En kortslutning

• #8   27. feb 2020 Aldrig fyld mere vand på et ikke opladt batteri end til minimum mærket. Når det er fuldt opladet, fyldes efter op til maksimum mærket.

Hvis et batteri under normal drift mistet væske, bør man øjeblikkeligt undersøge sin ladekreds for fejl.

Grunden til man IKKE fylder til maksimum er at niveauet stiger i forbindelse med batteriet oplades.

"Them small pixies have volume!" som AvE ville sige det :-b

Kommentér på:
Xj 900f Start relæ bliver varm.

Annonce