{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Olie for GS 500? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg står for at skal skifte olien på min gs 500.
Er så kommet til at købe denne olie: http://thansen.dk/product.asp?c=1584364780&n=1439342929&pn=1982310619

Det er en 15W50 og er kommet til at se i min haynes manual at de anbefaler 10W40 altså f.eks. denne: http://thansen.dk/product.asp?c=1584364780&n=1439342929&pn=1982310618

Så kommer det store spørgsmål! Kan jeg forsvarligt kører med 15W50 eller ville det være bedst at finde noget 10W40 som Haynes som sagt anbefaler?

På forhånd mange tak for jeres kompetente svar

Godt nytår allesammen

Mvh. Kasper A. Pedersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie for GS 500?
  • #1   27. dec 2007 Hmm nu kan jeg ikke lige huske hvad jeg hælte på min sidste gang, men min GS500 står der ihvertfald på olie proppen hvad for nogen olie du skal hælde på den.. Og jeg ville helt klart gå efter hvad der står på motoren.. Og der står også hvor meget der skal være på..

• #2   27. dec 2007 Og mener egentligt også det skal være noget specielt olie til motorcykler pga de høje omdrejninger eller noget...

• #4   27. dec 2007 Du kan sagtens køre med det. Men forvent den bruger noget olie.
    GS500 motoren er baseret på gammel teknik, så tolerancerne i motoren er større i en moderne motor. Det betyder også at olien lettere kan blive brugt, og en syntetisk olie er tyndere og kommer lettere ind hvor den ikke skal være.
    Den olie du bør bruge, er en 10w-40 delsyntetisk. Rigeligt til din maskine (og de fleste andre også)
    Kroon olien fra T-hansen er god nok, og denne kan også anbefales:
    http://www.louis.de/_20b89d4c589042d5a49c893598a3110a76/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=325&wgr=432&list_total=11&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10038521

Fordi der står Castol på den olie du har købt, betyder det ikke nødvendigvis, at den er bedre til det formål du har.

/
    Jesper

• #5   28. dec 2007 10W40 det er det du skal brug

• #6   28. dec 2007 YO: Det er Kasper klar over, hvilket han også skriver i sin tråd. Det er bare om der er konsekvenser ved at bruge 15w-50 han spørger om.

• #7   28. dec 2007 #1

Oki, var jeg ikke klar over! Altså på påfyldnings "proppen"? Eller?

Oki, jamen det er også en motorcykel olie jeg har købt (Nok primært pga. koblingen) så det skulle være fint. bare ikke den viskositet som der er forskrevet, men derimod en lidt tykkere olie.

Okay, lyder godt... Nej den skal ikke kører om vinteren.

Oki, lyder godt ;)! Ja, tjekker somregel også olie relativt ofte, selvom det hidtil ikke har været et problem.
    Altså det er denne: http://thansen.dk/product.asp?c=1586262543&n=1439342929&pn=1439342930
    du anbefaler?

Troede bare at kroon olie mere eller mindre var tsvansens eget mærke og derfor måske var noget hø. Så jeg valgte derfor castrol´s olie da jeg kendte mærket på forhånd. men må da prøve den næste gang, hvis du mener den måske ville være bedre ;)!?

Jo, tak! ved jeg godt men var bare spørgsmålet om den kunne spille med en 15W50 olie istedet

Thanks for back up ;)!

Mange tak for hjælpen allesammen, vil ud og skifte olie nu her ;)!

• #8   28. dec 2007 Har lige endnu et spørgsmål på falde rebet...!

Hvorfor er det egentligt man skal skifte olien når man stiller den ind og overvintre og så igen når man skal ud og køre til foråret... Da den jo ikke har kørt med den olie man putter på den til vinter (primært for at undgå rust i gearkassen)...?

Mvh og på forhånd tak

Kasper A. Pedersen

• #9   28. dec 2007 Nej den jeg anbefaler er 10w-40 delsyntetisk PROCYCLE fra louis.de
    Der får du 4 L for 125Kr plus forsendelse.

Har du skiftet olie for nyligt? For så behøver du ikke skifte olie på den nu.
    I gammel olie er der dannet syrerester, derfor skifter man olien ud.

• #10   28. dec 2007 Jesper >> Oki, lyder billigt ;)!

Nej jeg har ikke skiftet olie for nyligt, derfor jeg ville skifte nu hvor den er kommet ind!
    Men snakkede så med min onkel som mente det skulle skiftes efter vinter perioden igen inden man kører igen altså!

Det er det jeg ikke rigtigt forstår hvorfor den skal?

Kommentér på:
Olie for GS 500?

Annonce