{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Olie skift {{forumTopicSubject}}

Hey Jeg har lige skiftet olie i mine støddæmper, og samlet det hele igen. Nu er mit problem så at den kun fjedere og ikke dæmper når man påvirker den. Nogen foreslag til hvad jeg ka ha gjort galt?
Ps dæmperene er fra en cbr 600 pc 25 årg 92. Den er uden ventil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie skift
  • #1   23. dec 2007 Er du sikker på at du har hældt den rigtige mængde på? Har du haft gaffelbenene adskilt, og er du i så fald sikker på, at du har samlet dem rigtigt???

• #2   23. dec 2007 Jeg har en service manual fra clymers, og har hældt den mængde på som de skriver, da virkede den for hård. så har jeg tappet lidt af det har så hjulpet lidt men ikke nok.
    Og ja jeg er sikker på de er samlet rigtigt.

• #4   23. dec 2007 sådan noget skal man da bruge autoriseret personale til smiley - de ved nemlig lige præcis hvordan...
    Ellers kræver det man undersøger det meget grundigt... og alligevel kan man få lavet så det ikke spiller...

glædelig hjul og godt nytår...

ps. tilslutter mig den med den overfyldte dæmper.

Offslow

• #5   24. dec 2007 I Service manualen står der cm fra overkanten. Det er forgaflen der er problemet. Jeg er faktisk sikker på at jeg har fået al den gamle olie ud da jeg har pumpet dem mens de hang på hovedet et døgns tid. Jeg har målt den mængde jeg har tappet ud, og hældt den samme mængde på igen. Øv hvorfor er det ik bare.......

• #7   24. dec 2007 Jeg har målt som beskrevet i manualen, altså fra kanten når den er trykket ned, og uden fjeder. Jeg har brugt en SAE05. Da jeg hældte den nye olie i pumpede jeg den MANGE gange( til der ik kom flere luftbobler op i olie)
    Hmm Hva sker der hvis der er for lidt olie i? vil den så ikke kun fjedre uden dæmpning?
    Hvis man skifter til en anden olie med en anden viskositet ska der så måske mere eller mindre olie i?
    Jeg takker for de hurtige svar, det er fedt med et så godt forum som MCG. :-))

• #9   24. dec 2007 Vil det sige hvis man ska opnå samme dæmpning med en tyndere olie så skal der lidt mere i ?
    Hvad ka egentlig gå galt ved olie skift? Hvis man tapper al den gamle olie ud og hælder tilsvarend i igen, sørger for at motionere dem godt skruer hætten på igen montere den igen og færdig......Er det ikke kort sagt sådan eller???

• #11   24. dec 2007 Jamen så må jeg jo lige ha det hele skilt ad igen og lave et tjek om olie mængden passer.
    Strada du ska ha mange tak for din hjælp, Ha en rigtig go jul og godt nytår. Hilsen Benny.

Kommentér på:
Olie skift

Annonce