Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha SR500
  • #1   30. dec 2019 Hvis ikke, må der da ligge nogle manualer på begge versioner ude på Nettet...

...ligesom der gør på de to (egentlig tre) versioner af Honda GB500 TT/GB500, som er min verden smiley

• #2   31. dec 2019 Motoren skulle gerne være den samme hele vejen igennem SR500.
    De helt tidlige havde en lidt anden bagende på stellet end de lidt nyere (80'erne?). Der sad en tværstiver bagerst som senere forsvandt, stiveren er lidt svære at gemme hvis man gerne vil slanke den eller bygge den om. Ellers er de alle sammen ens så vidt jeg ved. Har både en 78'er og en 83'er. Leder du efter et projekt eller en der kører ?

• #3   31. dec 2019 nej det er omvendt. Den startede med tromle bremse foran og eger hjul, senere fik den skive og støbte hjul.
    med et tilbehør sæt af karbu og potte fik den 42 heste, skøn cykel
    ps. hvis du tænker på indvestering så er en original SR500 MEGET mere værd, end en der er ombygget.

• #4   31. dec 2019 Niks de startede ikke med tromle. Tromle kom først ved SR400 eller senere på den japanske solgte SR500.
    Min er en første årgang med egerfælge og skivebrems. Støbte fælge kom senere

• #5   1. jan 2020 jeg mener at ha set dem med egerfælge og tromlebremse.
    min var med skive og støbte sorte hjul

• #6   1. jan 2020 Har Yamaha JP virkelig ?? ikke et arkiv over deres modeller på Nettet ligesom Honda JP har?

• #7   1. jan 2020 http://www.sydfynmc.dk/

Der er en ganske fin samling af MC Revy data på årgangene.

• #8   2. jan 2020 Måske kom SR500 i Japan med tromle foran senere, 90'erne tror jeg men da 400 først kom kunne man få den med tromle. Man har i lang tid kunne købe tromle med eger hjul til en 500 men det er ikke fra fabrikken

• #9   6. jan 2020 Sr 500 2j4 havde støbte eller egerhjul og skive foran på 19" fælg . Den NYERE 48t havde egerfælge og tromler foran på 18 tommer fælg..
    Det var som om det ikke kunne blive klassisk nok..
    En nem måde at se forskel på modellerne er at på 2j4 er de bagerste fodhvilere en del af stellet, mens de på 48t er boltet på..
    Se evt min gamle 2j4 på min profil..
    Min var desuden med den sjældne 22 cm forlygte som kun blev lavet i 83-84..
    Bonusinfo: Forbremsen fra en XS 650 passer lige på hvis man vil lave dobbelte skivebremser og både fælg og gaffelben på en 2j4 er forberedt til det..
    Spørg gerne om mere hvis det er smiley

• #10   7. jan 2020 22cm forlygte var da bare den originale ...

• #11   7. jan 2020 Ja, men kun i 2 år, så blev det 7" igen smiley

• #12   7. jan 2020 Jeg har undersøgt ALT om SR 500 fordi jeg elsker den maskine, deraf mit profilnavn??
    Hvis jeg tager fejl så tager det til mig som ny viden smiley

• #13   7. jan 2020 SR 500 står for Single Road 500..
    En XT offroad motor i gadedress..
    Min var med en XT motor..
    Så kom SRX 660, samme princip.. Éncylindret offroad motor i et gadestel.. Stadig kun kickstart og ingen stor succes
    Så kom den første MT 03..
    Stadig en gademodel af en offroader..
    660 ccm , elstart, bremser fra Fazer 600..
    Jeg elsker den smiley
    45 køer, men de brøler når man pisker dem??
    Køb denne maskine for sjæl, ikke for tal eller fart..B)

• #14   8. jan 2020 Må lige høfligt justere lidt - SRX-600 var størrelsen på afløseren smiley
    Prøvede også SR 500 først men jeg fandt den lidt mere kraftfuld og sporty og afløseren SRZ 660 samt MT 03 for moderne til mig.
    Savner stadig den maskine lidt....

• #15   8. jan 2020 Du har ret, jeg tænkte på SZR 660.. smiley
    Jeg savner stadig min SR 500 og er altid på look out efter et godt projekt.. smiley

• #16   8. jan 2020 En Yamaha SR 500 er det japanske svar på back to basics..
    Den kan ikke meget, men den kan alt..
    kickstart, bundpålidelig og en dejlig lyd..
    Men det er jo bare min mening.. smiley

• #17   8. jan 2020 #16 Ligesom Honda XBR500 gør -- endnu bedre end SRen ovenikøbet, en total overset perle af en 1cyl. 80er-cykel smiley

Kommentér på:
Yamaha SR500

Annonce