{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

CDI tænding , strøtanke {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda xrv750 motor på lager. Jeg kunne godt bruge den til et projekt, men har hverken cdi eller tændspoler til den. Disse ting koster en formue på ebay, så jeg har tænkt over billige kinesiske cdi enheder. Er der nogen der har prøvet at bruge en gy6 DC sammen med en kinesisk tændspole, “ triggered” af en japansk tidlig 90er pick-up?
Der er lidt på youtube, men jeg synes ikke det er helt entydigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CDI tænding , strøtanke
  • #1   24. dec 2019 Har en cbr600 CDI med spoler og ledningsnet til omkring 1200 ,- så tænker jeg endda stikkene passer og du slipper for at smide Kina skramlet i skraldespanden , tjek hvor mange grader du har imellem hver cylinders takt

  • #3   24. dec 2019 CDI til lige den model er svinedyre.

  • #4   25. dec 2019 #1 . Tak for bud, men jeg har allerede brugt 70 kr på et sæt til en cylinder, fra kinesiens land. Egentlig bare for at se om det kan lade sig gøre.
    Motoren er en 52gr v motor med 2 pick-up’er, så jeg forestiller mig at lave 2 seperate tændingsanlæg, forudsat at honda pick-up fungerer med Kina CDIen.


  • #5   25. dec 2019 Og købe 4 enkelt moduler der hver skal dele 2 pickupper ... Og måske er brugbar .... Køb modulet fra en ntv650 den kører med wasted spark , passer krumtapssøler i 90 , 180 grader , , der findes også temmelig billige og nemme byggesæt , Ala megasquirt ved feks turbomotor.dk , chancen for at pickuppernes ohmværdi passer med en kineser CDI er ret lille

  • #6   25. dec 2019 Du har nok ret i at det bliver noget skrallerværk. Jeg blev bare nysgerrig fordi Raysan i Australien bruger dem i deres kit til 1 generation cx500 ( som har noget underligt AC tænding fra start).

  • #7   25. dec 2019 Jo jo har da også omdrejningsbegrænser på min MC fra en scooter og boksen fra en f4 bygget på en f3 , tandkransen pickuppen reagerer på er uden tvivl nemmere at ændre på (mekanisk) end at parre noget tvivlsomt og måske uoverskuelig opgave , har lavet nogle af de skiver (tandkranse) efterhånden , så du siger bare til

Kommentér på:
CDI tænding , strøtanke

Annonce