1.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skift af pakning på forgaffel ZXR Skift af pakning på forgaffel ZXR

Hey håber i kan hjælpe, min ZXR bløder fra forgaflen i Venstre side. Hvordan skifter jeg den pakning der er, og findes der nogle bøger eller noget websted hvor man kan se hvordan man gør. Har forsøgt google men har ikke fundet noget brugbart desværre. Håber at nogle af jer teknik guruer kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af pakning på forgaffel ZXR
  • #1   30. nov 2007 Der er en guide her fra louis, hvis du er frisk på lidt tysk:
    (link fjernet)

• #2   30. nov 2007 Hey. Hvis det har interesse har jeg en Haynes værkstedsbog liggende til ZXR 750 fra 89' til 95'. Den beskriver total adskillelse og samling af hele cyklen. Den er på engelsk men der er parlør med hvor fagudtrykkene er skrevet op (Teknisk ordbog).

• #3   30. nov 2007 Reservedelene er billige, og det er en forholdsvis simpel opgave, ihvertfald så længe vi snakker RSD-forgaffel. Vejledningen som Brian (Vejle) A henviser til ser da også ud til at være lige til at gå til, selv med mine meget begrænsede Tysk færdigheder.
    Hvis du vil skrue på din cykel selv, er det en hammer god idé, at investere i en ordentlig værkstedshåndbog (Haynes el. Clymer) De beskriver, step by step, hvordan du laver alt, på lige netop din model.

På med vanten og spring ud i det, det eneste du skal passe meget på, er at du ikke får ridset dine gaffelben, for så kan du være sikker på, at det bliver en fast weekendrutine at skifte pakdåser. Hvis der sidder bare en lille grat på gaffelbenet, river den pakdåsen hurtigere end du kan nå at sige pis.

• #4   30. nov 2007 Lyder dælme meget lækkert, men hvor bestiller jeg den værksteds bog du omtaler smiley
    Tysk ARGHH jeg forstår mere serbokroatisk hehe jeg vil dog forsøge mig.
    Forgaflen er en upside down om den er sværrer eller lettere end andre vil jeg være usagt, men jeg skal i hvert fald forsøge at få det lavet her i viinter perioden, og jeg må indrømme, jeg håber dælme ikke jeg kommer til at ridse lortet hvis alternativet er så galt som det lyder til. :oS
    indtil videre takker jeg meget for jeres løsninger.

• #5   30. nov 2007 Har hørt meget godt om de der Haynes bøger og da overvejet om jeg kunne få en sådan, kan du ikke smide mig en pris over PB på den bog så må vi se om det kan blive en julegave til mig. smiley

• #6   30. nov 2007 Jeg har sendt en PM til dig.. smiley

• #7   2. dec 2007 det er ikke så slemt på en usd. man skal bare lave et lille stykke metal som man kan presse fjederen ned med..
    den kan man lave efter billedet i haynes håndbogen så vidt jeg kan huske..

hilsen Esben

• #8   2. dec 2007 Hejsa jeg takker for de gode svar, og vil forsøge mig en af dagene, skal jo lige have tiden, og den er der ikke meget af med en på 5 uger og en på 3 år :S

• #9   2. dec 2007 Carsten O Nordjylland................. Den ligger ikke derinde, jeg kan i hvert fald ikke finde den :oS men oki, det her EDB er heller ikke min stærke side.

Kommentér på:
Skift af pakning på forgaffel ZXR

Annonce