{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af bremsevæske
  • #1   25. nov 2007 jo.. prøv at søge i forum.. så har du læsestof til et par dage... : )

• #2   25. nov 2007 Du kan bare tage en lille slange (ala benzin slange) og sætte på udluftningsskruen. Så kan du ellers åbne for den og begynde at pumpe på bremserne til de er tomme.

Bagefter hælder du nyt væske på og sørge for der ikke er luft i systemet og spænder udluftningsskruen igen.

• #4   25. nov 2007 Plambech: Det er ikke den bedste metode.
    Det er klart lettest, at sugevæsken op fra beholderen, ny væske i, og så pumpe det gamle ud, og hele tiden undgå beholderen løber tør.
    På den måde undgår man luftbobler fanget i systemet.

• #5   25. nov 2007 Jesper, ved godt det ikke er den bedste, men hvis du ikke har noget til at suge det gamle op med, så er det også en metode du kan bruge.

• #7   25. nov 2007 Men er man så helt sikker på at man får alt den gamle bremsevæske ud? Kan den reelt ikke bare gå hen og blive blandet med den nye, så der kommer halvt nyt, og halvt gammelt ud?

Hygge

• #8   25. nov 2007 Hold op det er dejligt med så mange kloge hoveder samlet et sted smiley
    Jeg havde glemt at bruge søg og det husker jeg næste gang. Ellers fin side den fra shell. Den er nu lagt i foretrukne og så igang med udskiftningen af væske.

• #9   25. nov 2007 den bedste metode jeg kender er nu ta en tynd gennemsigtig slange en der passer på din udluftnings skrue og ned i en lille dunk ta toppen af din væske beholder pump din bremese hård og åben så den skrue imens du fylder ny bremsevæske i beholderen fyld den en to tre gange så er der frisk b væske på og ingen luft i slangen......

• #10   26. nov 2007 lad være med at tømme systemet først ....
    hvorfor gøre det svære end det er ?
    åben begge skruer i kaliberen og kør beholderen næsten tom , top op med ny væske iegn og igen imens du pumper grebet ....
    indtil der kommer frisk væske i de klare slanger du selvfølgelig har monteret på udluftningsskruerne

• #11   26. nov 2007 Overvej om du ikke også skal skifte bremseslanger. Hvis det er de originale der sidder på, kan de være halvmøre og svampede..
    Jeg købte et komplet sæt stålarmerede HEL på ebay for ca. 500 penge..

min cykel skal have nye slanger hvert 4. år ifølge producenten, noget de færreste nok får

• #12   26. nov 2007 Friture olie, det er sagen. Lige si de værste klumper fra, en slat terpentin te' a tynd op mæ'. Så har do' verdens bedst brems væsk....

• #13   26. nov 2007 ja man kan da godt læse du åbenbart kører på jammerhare. De er ikke bedre tjent. hehe smiley

• #14   27. nov 2007 hvis det er ordenlig væske du vil ha så det sbs bremsevæske.... bare en lille dunk af det og du er klar.....

• #15   27. nov 2007 Ja, Ja det er godt med jer, men hvad med de vandperler der kommer med årene og lægger sig på bunden af stempelhuset og vugger rundt ? Det er dem der koger og laver bremsesvigt når der køres friskt til....Samt får alu'en til at korrodere og lave hængende stempler. Bremsevædske har en meget uheldig evne til at suge vand !
    Vandperler får i aldrig op med den der husmandsmetode,- så kan i pumpe fra nu og til jul. Total adskillelse og rengøring er vejen, men KUN hvis du er sikker på at du kan magte opgaven. Ellers må du finde en mekaniker du kan få hjælp af (de fleste vil nok også bare "skylle" systemet)
    Omvendt er tanken om frisk væske i systemet en psykologisk rar ting når man igen skal ud at køre. Og det kan da ihvertfald da kun blive bedre.
    HUSK iøvrigt det hydrauliske koblingssystem (hvis du har et).
    Min gamle bimse havde en del vand i kalibrene da jeg skilte dem ad for en måned siden..
    Fabrikanterne af MC'er anbefaler at "Skifte" bremsevæske hvet andet år...
    - Hilsen endnu en kloge åge... smiley

Kommentér på:
Udskiftning af bremsevæske

Annonce