883 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

S G
S G
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61

Yamaha XS 400 ladeproblem Yamaha XS 400 ladeproblem

Hej.

Har (som nævnt i den anden tråd) netop erhvervet mig en XS400 fra 81. Den har stået stille et stykke tid, og startede umiddelbart da vi var ud og se den. Men her dagen efter var batteriet flat efter et par småture. Vi ladede batteriet og bagefter gav det 14.3 volt. Men igen efter 4-5 ture var batteriet igen flat. Jeg ved ikke hvor godt/dårligt batteriet er. Håber bare det er det, men er lidt bange for cyklen måske ikke lader. Hvis sidstnævnte er tildfældet hvad kan så være årsagen. Går ud fra der sidder noget generator noget. det eneste jeg kan finde på en hjemmeside hedder Ensretter/Laderegulator, TOURMAX, er det det?

Håber nogle kan hjælpe...

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha XS 400 ladeproblem
  • #1   18. nov 2007 ja det lyder på at det er den der er gået for så stopper den med at lade på batt. mvh allan h

• #2   18. nov 2007 Altså den der Laderegulator eller ensretter, eller...?

• #3   18. nov 2007 Har du målt, hvad cyklen smider når den er startet?

• #4   18. nov 2007 Hejsa...

Nej det har jeg ikke :(.

Har som sagt lige fået den, så har endnu ikke så meget styr på og skrue og sådan. Hvor måler jeg det, og hvad skal den vise...???

Forresten er den der laderegulator det samme som generatoren, eller hvordan, kan nemlig kun finde pris på den, og ikke generator...

• #5   18. nov 2007 Du måler bare på polerne af batteriet, det skal gerne give 13-14 V...

• #6   18. nov 2007 Okey. Men efter jeg ladede batteriet viste den jo 14.3 på batteriet. Så det vil den vel stadig vise når motoren kører, eller hvad??

• #7   19. nov 2007 Okey det prøver jeg. Har forresten lige set at der på bikez.dk står at batteriet er på 12 Ah. men det der sidder i er et biltema batteri og er kun på 9 Ah. Det jo nok ikke forklaringen, men hjælper nok ikke...

Tak for inputs

• #8   19. nov 2007 Btw: Hvad kunne det f.eks. være der afladede batteriet, hvis det er tilfældet?

• #9   19. nov 2007 Okey smiley

Målte over det gamle batteri mens den kørte, og den viste 14.8 volt. Så det lader jo til den lader i hvert fald. Så skiftede til et nyt batteri i den rigtige størrelse, så må vi se hvad der sker smiley

• #10   19. nov 2007 Okey. Jeg må kigge på det her inden længe når jeg skal til at gøre den i stand til foråret smiley

Tak for hjælpen

Kommentér på:
Yamaha XS 400 ladeproblem

Annonce