{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Martin V
Martin V
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Skift af lejer i forhjul {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter

Jeg har SÅ meget brug for jeres hjælp nu!

Jeg er igang med at skifte jejer i forhjulet på min xj 600, fordi der var slør i hjulet. Nu har jeg åbnet det, og fandt ud af at det ene leje er helt rustent... Ikke så sært der var slør i.

Desværre kan jeg ikke banke lejerne ud, i min værkstedsmanual og andet steds på dette forum, står det beskrevet, at man fjerne lejerne ved at banke på den yderste del af lejet. Det har jeg gjort... Eller rettere, jeg har tævet løs og det rokker sig ikke en milimeter.

Jeg er ret sikker på at jeg slår det rigtige sted og med en stump rør som lige passer ned over lejet, men der sker ikke noget. Nogle tricks eller gode råd?

Bedste hilsner

Vinter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af lejer i forhjul
  • #1   10. nov 2007 for at få det ud er det lidt ligegyldigt hvor du slår . bare du slår indefra og ud hvis du forstår . men når du sætter det nye så ja så skal du kun slå på den yderste del .

• #2   10. nov 2007 måske du skulle lade det ligge et par timer med noget rust løsner så det slipper mellem lejet og narvet ? ellers hvis det er total håbløst / umuligt kan det være du skal flække leje skålen med en mejsel.... skal dog nok gøres meget forsigtigt

• #4   10. nov 2007 Giv den en gang frostspray og et ordentlig slag med den store hammer.Kulden får lejet til at trække sig en smule sammen. Lidt wd40 på ydersiden så lejet lettere kan glide ud. Der skal flere kræfter til end man lige tror, når man slår.

• #5   10. nov 2007 Varme er generelt en meget dårlig idé da emnet aldrig trækket sig 100% tilbage til den oprindelige form.

Gå hellere efter Martin's ide, men sørg for at koncentrere kulden på selve lejet

• Martin V
    Martin V Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #6   10. nov 2007 Hej med jer. Tak for de mange svar!

Løsningen var ganske enkelt at banke lidt på det fra bagsiden af hvert leje. Hvert leje hviler selvfølgelig på en lille kant eller krave i narvet, som gør at man ikke bare kan banke det ene leje ud ved at slå på ydersiden af det modsatte.

Det havde jeg egentlig også regnet med, men der stod helt specifikt i værkstedsmanualen til min MC, at man godt kunne gøre sådan, og derfor var jeg ret sikker på at jeg gjorde det tigtige. Irriterende! Så meget for Clymers værlstedshåndbog!

-Martin

Kommentér på:
Skift af lejer i forhjul

Annonce