Skift af lejer i forhjul {{forumTopicSubject}}
Hej eksperter
Jeg har SÅ meget brug for jeres hjælp nu!
Jeg er igang med at skifte jejer i forhjulet på min xj 600, fordi der var slør i hjulet. Nu har jeg åbnet det, og fandt ud af at det ene leje er helt rustent... Ikke så sært der var slør i.
Desværre kan jeg ikke banke lejerne ud, i min værkstedsmanual og andet steds på dette forum, står det beskrevet, at man fjerne lejerne ved at banke på den yderste del af lejet. Det har jeg gjort... Eller rettere, jeg har tævet løs og det rokker sig ikke en milimeter.
Jeg er ret sikker på at jeg slår det rigtige sted og med en stump rør som lige passer ned over lejet, men der sker ikke noget. Nogle tricks eller gode råd?
Bedste hilsner
Vinter
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
Gå hellere efter Martin's ide, men sørg for at koncentrere kulden på selve lejet
jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Løsningen var ganske enkelt at banke lidt på det fra bagsiden af hvert leje. Hvert leje hviler selvfølgelig på en lille kant eller krave i narvet, som gør at man ikke bare kan banke det ene leje ud ved at slå på ydersiden af det modsatte.
Det havde jeg egentlig også regnet med, men der stod helt specifikt i værkstedsmanualen til min MC, at man godt kunne gøre sådan, og derfor var jeg ret sikker på at jeg gjorde det tigtige. Irriterende! Så meget for Clymers værlstedshåndbog!
-Martin
Skift af lejer i forhjul