{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling skrider.
  • #1   8. nov 2007 Det ku' umiddelbart lyde som om koblingskablet trænger til en justering ... smiley

  • #2   8. nov 2007 Min gjorde det samme... Jeg skiftede koblingspladerne og det var væk!!!!

  • #3   8. nov 2007 RC-36 har hydraulisk kobling og ingen kabel !!
    Det er et lille VFR-syndrom med glidende kobling. VFR-klubben har gode råd omkring dette emne + meget, meget mere. Et godt forum for VFR-elskere.
    Udskiftning af koblingspladerne er normalt ikke nødvendigt. Jeg er næsten helt sikker på, at koblingen kun glider, når maskinen er "kold". Driftstemperaturer opnåes først efter 10-15 km. Klubbens råd til valg af olie er: Sunoco moto 4T GP 10/4o - dette plejer at hjælpe. HVIS dette ikke skulle være nok, så kan man ta´ koblingspladerne ud og så lige slibe dem svagt med fint sandpapir og så førnævnte olie på igen. At koblingen ta´r ved "yderst i grebet" kan jo justeres på justerskruen på selve grebet. Hvis koblings-hydraulikken er korrekt udluftet, så burde alle ting fungere perfekt.
    Tillykke med modellen......og få så sat de billeder ind i din profil, så vi andre kan glæde os sammen med dig !!

    ;O)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   8. nov 2007 Nu ER det jo ikke utænkeligt at pladerne rent faktisk ER slidte, men James B giver et meget godt bud på hvad man kan prøve før man begynder at skifte ud i vildskab.

  • #5   8. nov 2007 Olien som James B omtaler hedder: 4T Motofutur 10W40. Det er en delsyntetisk olie, og det er det du skal hælde på. Fuldsyntetisk olie er kendt for at få en VFR-kobling til at glide.
    Tjek ind på www.vfr.dk


  • #6   8. nov 2007 kan også være en udluftning evt skifte af hydraulik olien i dit koblings system!

  • #7   8. nov 2007 Hej med jer.

    Tak for de fornuftige løsningsforslag.

    James B: Første gang jeg opdagede at den gled, havde jeg kørt ca. 70 km., så jeg ville mene den var driftvarm på daværende tidspunkt.

    Og så bare lige for at være sikker på jeg har forstået det. Når I siger "skifte olien", så mener i hydraulikolien i gearkassen ikke ???

    Jakob

    Ps. Starter oprettelsen af Vifferen NU !!!!!


  • #8   8. nov 2007 nej olien i koblings kredsløbet ligesom bremse olie!

  • #9   8. nov 2007 sidder en beholder på dit koblingsgreb ligesom den forbremse!

  • #10   8. nov 2007 Der er ikke speciel olie i gearkassen på en MC. Det er også derfor, at det er så vigtigt at det er MC-olie man bruger, og ikke en bil-olie. Olien på en MC skal både fungere som motorolie og gearolie, og derudover har man våd-kobling som også kører i samme olie. Hvis man hælder en fuldsyntetisk bil-olie på en MC er der meget stor chance for, at koblingen kommer til at "fedte" fordi der i mange bil-olier er tilsat friktionsnedsættende stoffer, som du absolut ikke ønsker at få på din kobling. Derfor brug en god delsyntetisk motorcykelolie, og gerne den før omtalte 4T MOTOFUTUR 10W40, som mange i VFR-klubben har haft gode erfaringer med.

  • #11   8. nov 2007 He he godt så.

    Det er nu heller ikke noget jeg ved en hel masse om, og jeg har da også allieret mig med en mangeårig mcist. Håber da løbende at opnå en rimelig erfaring med og forståelse for selve teknikken bag mc'er generelt.

    Jakob


  • #12   8. nov 2007 Og husk, brug kun originalt HONDA oliefilter. Det er meget vigtigt.

  • #13   8. nov 2007 Original HONDA-oliefilter?

    Nu kommer jeg med et helt andet spørgsmål.
    Jeg skal have ny olie og filter på min zxr 400.
    Er det også vigtigt at det er originalt filter? Og hvad med olien på sådan en? Er det også bedst halvsyntetisk?


  • #14   8. nov 2007 Aner ikke hvordan din Kawa har det med fuldsyntetisk olie, men med hensyn til oliefilter ville jeg altid købe et originalt. Det koster som regel ikke mere end et uoriginalt, og så er du sikker på, at det lever op til de krav som motorcykelproducenten stiller, med hensyn til gennemstrømning, filtrering osv.

Kommentér på:
Kobling skrider.

Annonce