{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Yanaha R1 årg. 98 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

min kammerat har kig på en Yamaha R1 fra 98. Jeg vil gerne råde ham, men kender ikke så meget til den, andet end jeg ved det er den første r1 der kom... så jeg tænker på om den har nogen børnesygdomme eller andet han skal være særlig opmærksom på?

Mvh Aikido

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yanaha R1 årg. 98
  • #1   7. nov 2007 Prøv at søg i forum!!!

Der var vidst blandet andet noget om et svagt 2.gear.. Ellers fed mc!!!

Seek and you`ll find

• #2   7. nov 2007 Har søgt i en time. Men tak for dit svar smiley

• #3   7. nov 2007 Hmm.. 1 time? Hoold da op, det havde jeg sgu ikke tålmodighed til!

Jeg mener bare at emnet har været oppe en del gange før?

• #4   7. nov 2007 Ja jeg er meget grundig og fandt ikke lige svar på det jeg spurgte om. Derfor dette indlæg.

• #5   7. nov 2007 Okay, jamen hatten af for det smiley

Hmm.. Umiddelbart er der ingen ko på isen, bortset fra 2.gearet der har tendens til en "klonk" lyd! Noget der først blev rettet efter 01 og som også R6 modellen har døjet med.
    Det skulle koste omrking 4-5k hvis man ikke vil røre en finger selv.

Men som sagt, rigtig fed mc.. Thumbs up herfra

Håber du kan bruge det til noget smiley

• #6   7. nov 2007 R6 har problemer med at den springer ud af 2 gear når de er blevet kørt hård og det er de tit!

R1 har en klonk lyd mellem 1 og 2 gear men det betyder ikke noget! - ellers ingen svagheder!

Jeg har selv kørt 20.000 på en med turbo på!

Hvis i mangler en har jeg en kammerat der har en tilsalg der kun har gået 17.000 km

• #7   7. nov 2007 Det kan jeg ihvertfald, tak for svaret. Jeg holder øje med et svagt 2. gear.
    Nu har den godt nok ikke kørt mere end 11000 km, så hvis ikke den er tævet konstant forventer jeg heller ikke der er noget.
    Ja det er en rigtig fed cykel, så jeg håber lidt den passer ham.

• #8   7. nov 2007 ---> Henrik M

Ok, tak.

Hvor meget skal han have for den? hvad med stand osv?

• #9   7. nov 2007 Den bruger lidt olie, det skal sådan en:) Kan kun sige det er en dejlig nem cykel med en del power:-)

• #11   7. nov 2007 Tak smiley jeg bliver jo båret igennem... holder den in mente, for den er indenfor hans kriterier hvad angår stand og stort set pris...

---> Henrik
    Jeg kontakter din kammerat, hvis han er interesseret i cyklen og den anden han har kig på er solgt..

Tak for svarene allesammen!

• #12   7. nov 2007 Nik@Jane S:
    Yup, den med olien er god nok..
    Jeg brugte 1,1 liter på 6000 km, og har ringet land og rige rundt inklusiv yamaha danmark, for at høre om det er acceptabelt, for jeg købte min med 1 års 100% garanti på motoren.
    Konklutionen er, at de gerne må drikke en del mere end min gør, helt ned til en liter per 1000 km hvis du spanker dem er ikke unormalt. (altså kører jeg som en gammel k*lling :o))

Aikidoegernet Skruzuki (Køge): Det er en dejlig momentstærk cykel, som ikke behøver kører over 10.000 rpm for at komme derudaf... den har bare meget kort akselafstand, så hvis du hiver den i øret i 1. gear, så letter den ved 3000 omdrejninger... - har jeg hørt ;o)

• #13   7. nov 2007 ---> Robert A

Det var lige godt meget 1,1 liter på 6000 km. Nu er det ikke fordi man kører så meget, så det bliver ikke et svimlende beløb, men bare utroligt den bruger så meget.

Ja jeg har også hørt at den trækker godt. Den sku være 1,5 sekund hurtigere på bane end min gamle ninja, så den minder meget godt om den, bare med lidt større moment og det kommer måske lidt mere spontant end på ninjaen..

• #14   7. nov 2007 knastkædestrammen har også tendens til at stå af før normalt i forhold til andre mc´s.... det gjorde den v 26.000 km på min gamle fra 00. og så det med gear kassen som flere andre har nævnt,.
    når det så er sagt er den bare lækker og psyko hurtig!...

• #15   7. nov 2007 Den er rigtig fin og i den rigtige farve(Blå)

Den skal koste 115.000 KR - vinter pris

• #16   7. nov 2007 af de tre cykler jeg har kørt på, - så er r1 98 klart den bedste/sjoveste... men min er heller ikke helt standard. Find en fornuftig, - pæn og vedligeholdt cykel, så burde der ikke være problemer... tjek lige det gængse igennem, med klodser, lejer, - ja og brugsskrammer siger jo også lidt om dens tidligere liv... såfremt den står i original lak.
    ps. det med olieforbrug er et yamahaproblem også set på deres fzr1000exup modeller.
    Så det skal man jo lige være opmærksompå...
    Fin cykel... der også kan være med i dag smiley

held og lykke.

mvh Offslow

• #17   7. nov 2007 Tak for alle de fine svar, det kan virkelig bruges!

Og tak for tilbuddet Henrik, jeg hører min kammerat ad smiley

God aften allesammen!

Kommentér på:
Yanaha R1 årg. 98

Annonce