{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Hoved sikring springer stadig - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Problem :

Hovedsikring (30A) springer på Virago.

Fejl fundet :

Ledningen i koblingskontakten var kvast (denne er nu fjernet helt).
Ledningen fra støttebens kontakt var smeltet/brændt af (den er nu repareret).

Jeg har chekket at der ikke er flere ledninger der er skadet, (så vidt jeg kan se).
Men når jeg starter cyklen, står den og kører et stykke tid og så ryger sikringen igen, så kan jeg skifte sikringen og starte den med det samme, efter et stykke tid ryger den så igen.

Der skulle vel ikke være en derude der kan fejlfinde på sådan et elproblem, for jeg er på nippet til at opgive og sende den på værksted.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoved sikring springer stadig - Hjælp
  • #1   21. okt 2007 Hvis der er en der evt. er frisk på at se på den, befinder cyklen sig i Brøndby.

• #2   21. okt 2007 sidder der kun den ene sikring....?

• #3   21. okt 2007 Under sædet ved alle relæerne, ja, men der sidder 4 andre sikringer til lys osv. under instrument bordet.
    De andre sikringer fejler ikke noget, det er "kun" hovedsikringen der springer.

• #4   21. okt 2007 jeg prøver lige og se om jeg ikke kan finde et lednings diagram et sted på nettet...

• #5   21. okt 2007 kan ikke finde noget, uden det er det svært at hjælpe herfra, har du tjekket + ledningen der går fra batteriet og op til sikringen....

• #6   21. okt 2007 ja, og der er ikke noget at se, jeg har en manual i et pdf dokument, hvor jeg har koperet diagrammet over i et word, men hvordan kan jeg sende det til dig ?

• #8   21. okt 2007 send det til min mail hj@jau.dk

• #9   21. okt 2007 Henrik : Det er sendt

Kenneth : synes ikke der var noget at se, men måske jeg lige skulle chekke igen

• #11   21. okt 2007 SÅ LYKKEDES DET !!

"Hoved lednings bundtet" der løber langs hele cyklen, laver et kraftigt buk foran stellet, lige inden det går op i lygte huset.

Lige foran knækket sidder der et forkromet plastik skjold på gaffelbroen, og de kanter er altså skarpe nok, til at skrabe isoleringen af ledningerne (i dette tilfælde en +12V), og skruerne der holder skjoldet sørgede så for den videre forbindelse til stel.

Problemet er løst, og jeg takker mange gange for de forslag der er kommet.

Kommentér på:
Hoved sikring springer stadig - Hjælp

Annonce