3.748 visninger
|
Oprettet:
Min motorcykel vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Suzuki gs450 som ikke vil starte.
Har lige renset karburatoren. Men den hoster kun ved start.
Starteren er gået så har haft fornøjelse af at løbe rundt for at få den igang hvilket har virker fint indtil nu.
Læste mig frem til at det kunne være snavs i karburatoren.. men selvom den er blevet renset ja så vil den ikke starte....
Nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Evt. En som bor i København som vil hjælpe mig ?
Bh
Lasse
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Tak for svar.
Ja jeg tænker også at batteriet kan drille. Skal have sat et nyt et på i weekenden.
Men inde alt det her startede, fik jeg den igang som jeg plejede ved at løbe den igang, men så tabte den gas - når jeg gav gas hvor til sidst at gå ud.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Få karburatorene ultralydsrenset , og gå den systematisk igennem hvis den stadig ikke starter..
Pil tændrørene ud når du har prøvet at starte, er de våde så er problemet ofte elektrisk. Er de tørre er problemer brændstoftilførslen
sep 2019
Tak for svar.
Nej det har du ret i. Er også godt træt af det ??
Ultralydsrenser ?
jan 2012
Der er helt sikkert en som gerne vil hjælpe mod et mindre vederlag
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
sep 2019
Tak for svar.
Luftfultrene fejler ikke noget.
Det skal lige siges at den er bygget om til en cafe-racer.
Men jeg takker for alle jeres svar og vil kaste mig over det i læbet af weekenden med håb om at det lykkedes mig at finde årsagen således jeg kan nå og komme ud inde den skal i “vinterhi” ellers bliver det til et vinderprojekt ?? - og det er der jo også noget rart i selvom jeg gerne er det foruden ??
Bh
Lasse
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Spøg til side: Inden du bygger den tilbage eller får karburatorerne ultralydsrenset skruer du tændrørene ud og ser hvordan de har det.
Er tændrørene tørre efter du har pint din startmotor ihjel er der noget galt med karburatorerne eller benzin tilførslen. Tag benzinslangen af nede ved karburatoren og åbn benzinhanen, så skulle der gerne løbe en fin stråle ud af slangen. Gør der ikke det, er tanken/filteret tilstoppet. Løber der benzin ud af slangen, men tændrørene er knastørre er fejlen i karburatoren.
Er tændrørene våde, har du i alt fald benzintilførslen i orden. Rens dem og prøv at starte igen når de er tørre.
Er der stadig ikke liv, så skru røret ud og læg gevindet på motoren imens du aktiverer startkontakten, der skal gerne være en flot blå gnist. Hvis ikke, er der noget galt med din tænding og/eller dødemandsknap.
-
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 148
sep 2019
Tak for svar.
Per T :
Ja det kan der sikkert godt være noget om
Syns ikke jeg kan se nogen benzinhane? Der er kun mulighed for at dreje den på reserve og tilbage på Full.
Har tjekket om der er benzin i beholderen/dyssen og det er der.
Tændrørerne er tørre efter jeg har prøvet at løbe den igang. Har snart løbet et maraton med den.
Fik sat nyt batteri på i weekenden men det hjalp heller ikke.
Peter R.
Ja det gjorde den. Men lige pludselig ville det ikke holde gas og gik ud. Hvor til sidst sket ikke ville starte.
Bh
Lasse
sep 2019
Måske jeg skulle prøve at skifte dem. ??
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Få fat i et voltmeter. Det kan få's for næsten ingen penge hos T. Hansen, Harald Nyborg, Biltema eller lignende kregler-bix. Er der 12v på batteriet (12,5v) dykker spændingen når du tænder lyset. Falder den til undet 12v er batteriet enten afladet ellet defekt. Omvendt skal spændingen stige til 13-14volt når du får gang i magabiggen. Ellers lader den ikke. Det kan jo være der hunden ligger begravet. Hvis den bliver dårligere og dårligere til, at kører når du løber den igang, så er det måske fordi du efterhånden har brugt alt strømmen på batteriet.
Du skriver, at starteren er defekt. Måske der ikke er guf nok i batteriet til, at trække den....
maj 2007
Er der gnist på tændrøret. Sådan rigtig gnist. Skift alle tændrør. De dør ofte ved forkert karburrering eller hvis benzinen har været for gammel.
Prøv at demonter benzinslangen på karburatorene. Så skal benzinen pisse ud. Gør den ikke det så prøv at derje på benzin-hanen. Normalen er at der er 3 stillinger. Åben, lukket og reserve. Hvis den står på reserve og der er Benzin i tanken så SKAL der altså komme benzin ud. Ellers er der skidt i filteret. Det sidder oftest inden i tanken. Altså tøm tanken og skrug Benzin hanen af. Hvis filtret, der sidder på hanen, er fyldt med skidt (rust) så er det tid til en ny tank eller evt. en rensning, efterfulgt af en behandling af indersiden.
(Det lyder mærkeligt at alle karburatoren stopper til på en gang.)
mar 2016
jan 2012
mar 2016
maj 2007
sep 2019
Tak for jeres svar.
Jeg har i dag købt nye tændrør og benzinfilter.
Tænker at jeg imorgen vil forsøge at tage benzintanken af og rense den igennem. Tror måske den gemmer på noget skidt.
Jeg håber dette kommer mig tilgode og jeg igen får cyklen igang ??
Jeg har også en ny starter som jeg gerne vil have skiftet men er gået i stå. Jeg har læst at man skal passe på med at rode med kædestrameren som selvfølgelig sidde lige over dækslet til starteren. Især hvis man aldrig har rodet med det. (Hvilket jeg sket ikke har).
Men har tænkt at hvis jeg stiller cyklen lige op og forsigtigt trækker kædestrameren ud og tilbage igen når jeg har skifter starteren at det så vil gå.
Bh
Lasse
sep 2019
Jeg fik skiftet starteren og det tyder på at den er sat på korrekt. Men der er stadigvæk ikke kommet liv i cyklen.
Rensning af Tanken må jeg vente med til imorgen for der var mere benzin I ind jeg havde regnet med så det flød ud over min 5 liters dunk. Så må lige have fat i en mere ????????
Kompression ved jeg endnu ikke rigtig hvordan jeg får fikset.
Men har YouTube det en del i weekenden og fandt en film hvor han pustede i slangen for at skabe tryk....
Tændrørene mangler jeg også at få skiftet. Men som hver anden weekends far og pap far er tiden knap men bruger den jeg har så snart jeg har sen ??
Humøret er nu højt da jeg selv fik skifter starteren ??
Go aften
Lasse
mar 2016
sep 2019
Så lykkedes det mig sørme at få den igang. Hvilke dejlig følelse jeg dog har nu.
Hvad der specifikt var problemet vides ikke helt. Men tror det har været noget med Kompression. Da jeg tømte tanken i dag fandt jeg ikke noget skidt eller rust. Den så pæn ud. Så på med den igen og nyt benzin i.
Jeg pustede i begge slanger da jeg havde tanken af. Her smagte jeg benzin som jeg aldrig troede jeg skulle smage igen efter engang hvor jeg tømte benzin fra en gammel bil
Nye tændrør kom på.
Ny starter så nu behøver jeg ikke at løbe den igang
Jeg var ellers blevet en haj til dette.
Efter jeg havde sat tanken på og skiftet tændrør trykkede jeg på start og vupti så startede den i første hug.
Jeg er en glad mand.
Tusinde tak for jeres hjælp herinde. Og tak til YouTube
Go aften
Bh
Lasse
mar 2016
maj 2007
Min motorcykel vil ikke starte.