698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hjælp til GRØN! mc'ist søges: DROSLING Hjælp til GRØN! mc'ist søges: DROSLING

Hej igen!

Ja jeg har skrevet et indlæg tidligere idag, hvor jeg lige skulle ledes lidt på vej i forhold til hvordan jeg skulle montere mit droslingssæt.

NU! Er jeg så gået i stå. Jeg har fået tanken af, men jeg så hvad der gemte sig under den fik jeg da et chock! smiley

Altså! Jeg skal sætte de små metal plader ind mellem karburatorne og indsugningen ikke?!
Og derfor skal jeg have karburatorne fjernet. Men jeg synes godt nok det ser svært ud ved første øjenkast. Man skal da være gynækolog for komme til det!!! Skal jeg afmontere alt det der sidder omrking dem!? Hvilket for mig ser ud til at være et kæmpe stykke arbejde! Er der ikke et trick som jeg meget muligt har overset?

Og den sorte boks/ kasse, som er under sædet hvad er det lige den er til, for den skal jeg nok fjerne efter hvad jeg kan se?

I kan kigge billeder jeg har lagt ind under mc'en.... De viser vist det hele.

Jeg er noget nybegynder, håber i kan "guide" mig gennem det her. Prøv og skriv præcist hvad i ville gøre udfra billederne. smiley

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til GRØN! mc'ist søges: DROSLING
  • #1   17. okt 2007 Som du selv kan se på dine billeder, så sidder dine karbs fast med nogle spændebånd. løsn dem og vrik karburatorene af.

• #2   17. okt 2007 Er det ikk noget af en projekt med 10 tommelfingre?:D

• #3   17. okt 2007 Det er da ikke noget problem:) Du skruer bare de spænderinge omkring gummistudserne af og trækker kaburatorne ud, så kan du sætte skriverne ind og derved gøre studsen mindre... Har du evt msn? Så kan jeg nemmere lige guide...

• #4   17. okt 2007 C4: Jamen skal pladerne ikke sættes på helt inde ved motoren. Altså der hvor skruerne sidder.
    Og karburatorne sidder også fast i den "sorte kasse", kan ikke lige sådan se hvordan jeg får dem løset fra den.

MadsC: Tjaa... Det kan man vel godt sige smiley

• #5   17. okt 2007 Hallo......????

Er du ikke færdig endnu ??
    Sad netop og kiggede efter det "gamle" indlæg, for at se om du havde skrevet tilbage og fortalt, at nu havde du kørt 150 km efter en hotdog efter et vellykket ingreb i maskinen !!!
    haha.....nej, ikke let at komme igang, når der er så mange forhindringer i sådan en SkruSuki !!
    Af med luftfilteret.....og så karburatorerne.
    Har du ikke en far, der har haft en tunet Puch Grand Prix og kan hjælpe lidt på vej ??
    ;O)

• #6   17. okt 2007 simon_rl89@hotmail.com

• #7   17. okt 2007 NEJ... Skiverne skal side i de sorte stykker mellem kaburator og motor! Der er et hak de skal side i, tror godt du kan rykke kaburatorne tilbage og få dem i selvom de sidder fast i den sorte luftfilterkasse...

• #8   17. okt 2007 Alt hvad jeg ved er at de 2 drosselkits som jeg har været med til at pille af, var ganske enkelt en lille ring, der er reduseret i diameteren, som sættes ind ind indsugnings studsen (gummi røret) så benzinen reduseres inden den når ind i motoren.

Sidder der ikke også spændebånd på den sorte kasse (som jeg går ud fra er dit luftfilter kasse) ?

• #9   17. okt 2007 Du kan gi´ mig et ring på 20853249, så skal jeg lige gi´ et par tips, hvis din far ligger på sofaen og snorker !!!
    Men det skal være inden det næste kvarter.....konen vil sgu ha´ te ????
    :O/

• #10   17. okt 2007 James B: Jeg kæmper endnu! Det er sværene end som så! Synes jeg i hvert fald! smiley

Hehe.. Den gamle kan lidt mere end mig. Men han har heller aldrig pillet ved mc, bortset fra dengang han var knægt, hvilket efterhånden er mange år siden!

• #11   17. okt 2007 karburatorerne sidder fast i noget indsugningsgummi med spændebånd... løsne disse godt og vrik karburatorerne af. Indsugningsgummierne sidder så spændt på med et par bolt hver (som regel) spænd dem af og sæt dine droslingsting imellem. der sidder en O-ring som du lige skal passe på du ikke beskadiger. Husk at boltene til indsugningsgummi skal sikres med låselim til møtrikker (blå Lochtight) Sådan var det på mine anyways... hvis du skal skrue meget, kan jeg anbefale at få fat i en skruemanual til din bike... f.eks. en Haynes eller andet..... God fornøjelse

• #12   17. okt 2007 (link fjernet)

Nr 1 skal du have AF, det er der din ring/plade skal ind. i den gummu slange

nr 2 er vist din luftfilter kasse, den burde du også kunne tage af, men ser ikke ud som om det er nødvendig.

• #13   17. okt 2007 Det er altså ikke så svært. Det sværeste for mig var tanken! Af med luftfilterkassen og så af med karburatorene, så burde det være tydeligt at se hvor ringene skal sættes ind.

• #14   17. okt 2007 Den sorte boks er luftfilter kassen. Af med den så er det letter at komme til..

• #15   17. okt 2007 Jeg tror jeg er på rette vej nu! Fik lige en snak med JB, han kunne nogle tricks! smiley

Men det bliver noget af et pille arbejde! smiley

tak for hjælpen alle sammen, rart med nogen der har erfaringen!

Mvh

• #16   17. okt 2007 hvis du løfter tanken af og får et chok over hvad der gemmer sig bag den, vil jeg foreslå at du allierer dig med der kan komme og hjælpe dig, eller få et værksted til at gøre det for dig..

• #17   17. okt 2007 Peter M: Jeg lærer jo ikke noget ved at sende den på værksted smiley Og jeg bliver bestemt heller ikke rigere af det!

Er det ikke ganske normalt at det ser lidt uoverskueligt ud når du kigger på hvad der gemmer sig bag de kønne kåbe dele for første gang? Men jeg bliver klogere for hver gang jeg roder med noget smiley

• #18   17. okt 2007 Godt Simon...bare klø på !!

Haha.....

;O)

• #19   18. okt 2007 Simon L Det har du helt ret i .
    Jeg har godt nok heller ikke meget forstand på motore og teknik da det aldrig har sagt mig det store, Men har da lært et par ting indtil vidre ved at folk hjalp mig, og at jeg fik lov til selv at rodde med det, så det er bare at klø på, og spørge herinde hvis du er i tvivl

• #20   18. okt 2007 Kig under min profil under min gixxer 400, der er lidt pilleder fra da jeg satte dem i smiley

• #21   18. okt 2007 Simon:

Du er nok godt i gang, så vil ike forvirre med flere tips i den direkte sammenhæng smiley

Du skriver, at du gerne vil lære og spare mekker penge.

Respekt for det, men brug nu alligevel et par hunde på en god service manual fra Clymer eller evt haynes.

Det de virkelig hjælper dig med er tegninger, forklaringer og især rækkefølger i dine arbejdsgange.

De eksisterer som PDF eller i bogform. Køb i bogform, så har du noget samlet ved siden af, hver gang du skal have fedtede fingre, og du kan gøre egne noter.

En mekanikertime koster 400 kr + moms, og der er enormt mange ting, du selv kan gøre, men der er også en del dummerter du kan begå uden ordentlig dokumentation

Kommentér på:
Hjælp til GRØN! mc'ist søges: DROSLING

Annonce