1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Blackbird klikke lyde Blackbird klikke lyde

Hej med jer.

efter en lidt hård tur idag, og jeg holder stille i tomgamg, hører jeg en klikke / tikke lyd fra motoren, som stiger i kadance når jeg giver den gas ( stadig i tomgamg )

jeg slukker så cyklen og lader den køle lidt af og derefter siger den ikke noget mere ?? kan det være knastkæde stramme der trænger til en udskiftning, eller hvad ?

har i nogen erfaringer med det ? og med den lyd ?

jeg mente blot med knastkæde strammer at det var når den var kold at den ville tikke og ikke når den var varm, er det noget jeg har misforstået ?

skal lige sige det er en insprøjtningsmodel der har kørt ca 20.000 km og den er fra 05.

Håber i kan hjælpe tak

MVH
Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blackbird klikke lyde
  • #1   2. okt 2007 TROR det er ventilerne der klikker, fordi de er for løst stillede - sikkert nogen kloge hoveder der ved mere smiley

• #2   2. okt 2007 Per E: Efter kun 20.000km.....

Hvor gammel er olien på den??

• #3   2. okt 2007 Okay per, det lyder som om du kender lidt til det. jeg takker sker der noget ved at køre på den med det ?

eller er det værksted med det samme ?

og hvad snakker vi om af kroner for den reperation...

• #4   2. okt 2007 Og jesper olien er fra sæson start, kørt 4000 km vil jeg tro med den olie i.

så det burde ikke betyde noget.

• #5   2. okt 2007 Okay super det gør jeg, jeg havde den dog til stort service i sæson start, typisk.... men intet at gøre ved det, det skal bare ordenes kan jeg forstå...

• #6   2. okt 2007 Har en BB det ikke på samme måde som CBR1000 mht knastkæden.
    Ifølge Bent fra Lystrup (som er af samme kaliber som Agusta-klaus, bare til at tale med), så vil en CBR1000 altid rasle i knastkæden, og sådan gør de bare. Betyder intet for holdbarheden.

• #7   3. okt 2007 Per. Jeg takker for hjælpen, og prøver at atarte den op i dag, og så ser jeg om den siger noget eller ej.

HVis den ikke siger noget er det vel ikke lig med at den er perfekt. den skal vel stadig skiftes eller ?

og hvis den siger noget så slukker jeg med det samme. og så skal jeg ikke køre på den ned til mekkeren er det korrekt forstået ?

MVH
    kenneth

• #8   3. okt 2007 knaststrammeren burde vel nærmest snakke når cyklen er kold
    ( hydraulisk ) og ikke når den er varm - jeg hælder nu osse mest til "løse ventiler".
    Det er nok bedst at konsultere en mek'er.......

Ikke for at sammenligne direkte, men min CBR snakkede lidt og jeg fik strammeren skiftet - nu siger den intet.

• #9   3. okt 2007 Hej

Nu har jeg bestilt tid til mekker på fredag, så der tager jeg en fridag og kører ned fra morgenstunden så finder vi nok problemet der.

Jeg håber blot det er knastkæde strammer, der skal strammes.
    jeg snakkede med en anden mekker der emnte det kunne være fordi den havde sat sig, ??? men nu ser vi hva der sker, og jeg prøver at starte den i dag så ser jeg om den siger noget. jeg har også lige 100 km til mekkeren så den skulle jo gerne kunne køre derned.

Kenneth

• #10   3. okt 2007 Hvis det var ventilerne burde de snakke mest når cyklen var kold.

Kommentér på:
Blackbird klikke lyde

Annonce