1.420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Korrosionsbeskyttelse af skruer, bolte, skiver og møtrikker Korrosionsbeskyttelse af skruer, bolte, skiver og møtrikker

Hejsa, jeg er igang med at restaurere min cx500e fra 1982.
De fleste bolte osv har set bedre dage.

Anbefaler i at man får det elektrogalvaniseret, eller kender i til bedre metoder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korrosionsbeskyttelse af skruer, bolte, skiver og møtrikker
  • #1   31. aug 2019 Ja elektro galvanisering/forzinkning Det koster ikke ret meget, og bliver som nyt. Jeg fik lavet alt på min gs750 for 4-5år siden, jeg ga en 500kr

• #3   31. aug 2019 Ole s - beslag, aksler kan jo ikke “bare” findes nye og hvis de gør koster de.

• #5   31. aug 2019 Der findes også en metode, hvor man varmer eksempelvis boltene op til de bliver hvid glødende tror jeg det er, for så at dybde dem i olie, det gøres så nogen gange, de bliver sorte og fuldstændig rustfri. jeg har ikke selv prøvet det, men har set det på Youtube smiley skal selv i gang med det på min egen cykel.

• #6   31. aug 2019 hvis du varmer aksler, beslag og bolte med fingevind op til hvidglødene, så held og lykke. Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre men overvej lige om ik det så er bedre at gi en firma 500kr for at få klaret den sag på sikker måde.

Som sagt fik jeg ordnet alle bolte, møtrikker, aksler og beslag for en 500kr

• #7   31. aug 2019 Havde sgu et billede af det hele

profilbillede
  • #8   1. sep 2019 #5 Det hedder stortbrænding eller brunering, det anvendes på våben og maskindele der stå indendørs. Det giver kun i meget begrænset omfang nogen korosionsbeskyttelse, og fjerner ikke allerede opstået rust.

• #9   5. sep 2019 Tak for svarene alle sammen, dit gamle ser skide godt ud Allan, vil kraftigt overveje det men også at købe det hele i rustfri smiley

Kommentér på:
Korrosionsbeskyttelse af skruer, bolte, skiver og møtrikker

Annonce