MT-09 SUSPENSION + CHAIN ADJUSTMENT FINAL 2019 MT-09 SUSPENSION + CHAIN ADJUSTMENT FINAL 2019
My Set-up: I`m at 75 kg.... MODEL 2019
Front:
2 Springs preload 10,00 mm
Rebound (Right) 2 clicks out from full.
Compression (Left) 4 clicks out from full
Rear:
Preload 5
Rebound ½ turn out from Full
Chain : 20 mm works fantastic for me.
Danish; Den slappe standard instilling er til grin på vores fine veje...Men i Asien på møg veje er den sikkert fantastisk. Husk at hvis affjedringen er for slap så kan Du køre galt ved høj hastighed... Rebound er meget vigtigt--- Det er vigtigt at når dit hjul er i "luften" så bliver det HURTIGT presset mod gaden. Men prøv selv forskellige indstillinger.... ps. Har Du ikke MT-09 , så lad venligst være med at kommentere på dette indlæg og iøvrigt har forhandlerne ikke en skid forstand på det de sælger og henviser oftest til standard indstillinger---....................................... Ved kæde justering inden akslen spændes 160 nm---husk at sætte en klud fast mellem tandhjul og kæde !
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 162
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
Den uøvede person uden videre forstand på affjedring, ville nemt kunne misforstå den udtalelse, og tro at rebound ALTID skal være så hurtig som mulig, så hjulet kommer så hurtigt ned som muligt. Det er jo ikke tilfældet overhovedet.
Jeg bruger en fastnøgle/skruetrækker og ikke en klud, når jeg spænder møtrikken - men ideen er bare at man bør sørge for at optage al den frigang der er i justering og aksel, for at kunne regne med den opspænding af kæden man har lavet. Jeg har flere gange set klude der bliver mast op mellem kædeleddene, når folk ikke har føling med hvad de laver.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 162
MT-09 SUSPENSION + CHAIN ADJUSTMENT FINAL 2019