{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

hjælp til kobling {{forumTopicSubject}}

hejsa derude jeg har lige monteret nye koblings plader og 10% strammere fjedre på min fzr 600 fra 96,men jeg døjer stadig med den glider i koblingen, den glider ca ved 8000rpm også i 6gear. har prøvet og justere kablet oppe ved grebet men det har ikke virket,håber der er en som kan hjælpe mig lidt,på forhånd tak morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til kobling
  • #1   22. sep 2007 Sleb du mellempladerne med fint sandpapir inden du monterede dem igen? Hvilken olie kører du med?

  • #2   22. sep 2007 nej det gjorde jeg ikke,det er 15/50 denicol olie der er på.

  • #3   22. sep 2007 Dennis. Mener du de mellemlægsplader af alu/metal?
    Bare på et bord og så giv gas med korn 60? smiley

    Min FZR har det med at glide i ryk. Skifter også snart kobling. Spild af kræfter.


  • #4   22. sep 2007 har lige skiftet på min fzr, den gled også fra ca 8000 omdr. jeg havde først købt strammere fjedre, og nye plader. men da jeg fik den skildt ad, var metalskiverne begyndt at blive blå. bed i det sure æble, og købte nye mellemlægs skiver, og nu køre den bare super.

    tror helt sikkert at det er mellemlægs pladerne der ikke dur.

    Jeg lagde ikke mine plader i olie et døgn, men smurte dem bare med olie inden jeg lagde dem i. hvilket var hvad jeg var blevet anbefalet af værkstedet.

    Hilsen Carsten


  • #5   23. sep 2007 jeg har heller ikke ladet mine ligge i et døgn i olie,ja det er skam fuldsyntetisk olie,man bruger vist det mærke meget indenfor cross har jeg ladet mig fortælle. hvad koster de mellemlægs skiver carsten?og er der mulighed for at mine koblings plader stadig duer?

  • #6   23. sep 2007 hej john okay det kunne være jeg skulle prøve det,ved du noget om hvad den skal hedde? er den 15/50 god nok til den?

  • #7   23. sep 2007 Nå så må jeg heller til det igen. Først og fremmest er det en rigtig dårlig ide at sætte strammere fjedre på en fzr 600 motor (den uden R), problemet er at der ikke er noget udtrykkerleje på den kobling, blot en lille 4mm stålkugle du trykke koblingen ud med, den kugle skal både modstå tryk fra kobl.fjedrene og samtidig rotere. Der går ikke lang tid før den kugle flækker eller bliver friktionsvejst med din udtrykkerpind, og så dur det jo ikke, det er bl.a. derfor man ikke kan købe strammere fjedre til denne model. (men hvad fanden, du skal med den alligevel)
    At kobling glider skyldes at der er hakker i skålen som pladerne ligger i. Der kan både være hakke i det inderste alunav men også i det yderste koblingsskål. Hakkerne er i de slidser hvor koblingpladernes tappe glider op ad. Hvis du filer dem blanke, virker din kobling 100% igen.....


  • #8   23. sep 2007 hej j1 tak for svaret, er det en nem nok opreration lige og file dem til? så skal jeg måske ikke køre med de fjedre som er strammere?

  • #9   24. sep 2007 Da jeg ejede en Fzr 600 gled den også i koblingen.Jeg fandt ud af at i dækslet hvor koblingskablet går ned er der brugt samme system som på en Yamaha 4Gear knallert, hvor der sidder en snegl og drejer når du trækker koblingen, den bliver fyldt med sand og kæde fedt og kan derfor ikke dreje helt tilbage og vil derfor stadig trykke lidt på pladerne.( J1 skriver lidt om hvordan det virker) skil sneglen ad og gør det rent og smør det igen med fedt så tror jeg problemet er løst Mvh. Jesper

Kommentér på:
hjælp til kobling

Annonce