538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bagbremse 'piber' Bagbremse 'piber'

Min bagbremse piber lidt når jeg bremser. Det har den gjort i et stykke tid, men på det sidste er det kommet lidt mere. Jeg ved godt der er mange 'cykler' som piber lidt i bagbremsen når den bliver aktiveret, men jeg synes min er på vej til at gøre det lidt for højt.
Kan det være noget skidt som har sat sig fast på belægningen, eller hvad ?
Tak for hjælpen.
Mvh
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagbremse 'piber'
  • #1   2. jun 2004 Ok, jamen så må jeg jo lige have skilt skidtet af en dag.

• #2   2. jun 2004 Hvis de piber skyldes det skidt eller at bremseklodsen en er blevet "hård"
    Du kan afhjælpe det ved at skilde bremserne af og rense godt af hvor klodserne glider og give dem noget fedt.. inden du samler bremserne, så tag noget sandpapir lidt groft, lig det på bordret og slib klodserne.. en 6-7 gange frem og tilbage på sandpapiret indtil du kan se der er kommet en ny overflade.. derefter samlerdu det igen, så skulle den gerne holde op med at pibe.. MVh. Bo

• #3   3. jun 2004 Det lyder som et godt forslag Bo. Skal nok vende tilbage når jeg har fået det ordnet.
    Mvh
    Martin

• #4   26. jun 2004 Hej Martin
    Bo har fat i det rigtige. Du kan supplere hans råd med, at påsmøre et tyndt lag kobberfedt på bagsiden af klodserne og der hvor klodserne i øvrigt berøre kalibrerne. Pas på med ikke at få fedt på skiver eller klodsernes bremseflader.

• #5   29. jun 2004 det er rigtigt nok men du skal ikke bruge kobber fedt, da det ikke afleder varmen ret godt.. brug noget varmeafledende fedt istedet..
    Hilsen Bo

Kommentér på:
Bagbremse 'piber'

Annonce