{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af hjulleje.
  • #1   3. sep 2007 Jeg stak en skruetrækker igennem hjulet og bankede det ud... Det smadrede selvfølgelig lejet, men da grunden til at det skulle ud var for at sætte nyt i - så gjorde det jo ikke så meget.....

smiley

• #2   3. sep 2007 Jakob, Hvor hårdt skal der bankes? Jeg er lidt bange for at lave mærker inde i navet?

• #4   3. sep 2007 Nu ved jeg ikke om det er det samme på min som på din, men jeg bankede sådan sådan rimelig til, altså uden der gik smadder i den smiley

Det vigtigste er at du banker hele vejen rundt, sådan at den kommer "lige" ud - Du kan jo se, når du begynder at banke hvor meget der skal til...
    Tag en stor skruetrækker og bak på den inderste ring eller midt i lejet - lad vær med at banke på den yderste, da du risikerer at banke skruetrækkeren ind i navet..

smiley

• #5   3. sep 2007 Bak = bank.

smiley

________
    Jakob

• #6   3. sep 2007 Ja, jeg brugte også en top, fra et topnøgle sæt til at få det nye leje på plads....

Den var stor nok til at ligge på yder kransen, men var stadig mindre end navet...

_________
    Jakob

• #7   3. sep 2007 Hmmm, det flytter sig ikke sådan lige. Jeg tør ikke banke hårdere. Jeg vil helst ikke ødelægge noget.

Har fået et tip om at bruge noget frostspray så det gør jeg imorgen.

• #8   3. sep 2007 Ikke noget med varme eller kulde på alufælge eller andet letmetal!!! Og ikke noget med at slå på dit værktøj fra topnøgle sættet heller. Find en god stor bolt, 16-24mm, Gevindet er selvfølgelig ligegyldigt her. Bolten er nem at ramme, forholdsvis blød, så der sker ikke noget, bare gi den noget tæv. Lejet skal jo ikke bruges, såh.... BAAANK!!!

• #9   3. sep 2007 Jep J, Du havde ret! Der skulle bare en større hammer og hårdere slag og pop-pop så kom de begge to :o)

Så skal jeg bare finde et sted hvor jeg kan købe nogen lejer som passer. Umiddelbart står der ikke noget på dem. Jeg vil helst ikke sætte originale Kinesiske lejer i igen, men nogle Japanske lejer istedet.

Gode forslag modtages.

Og tak for hjælpen, so far...

Kommentér på:
Udskiftning af hjulleje.

Annonce