1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Sebastian L
Sebastian L
Følger: 4 Emner: 3 Svar: 16

Montering af udstødning Montering af udstødning

Hej. Skal have monteret udstødning på min Derbi igen efter den er gået af. Jeg ved bare ikke hvordan det skal gøres korrekt så den normale lyd kommer igen. Jeg har også købt en pakning til den. Jeg har prøvet at skrue den fast som den er, men der kommer stadig en voldsom lyd fra det område.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af udstødning
  • #1   23. jul 2019 Hvordan er den gået af?

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#2   23. jul 2019 Udstødningen fik et slag på siden

• #3   24. jul 2019 På billedet er udstødningen og flangen (med bolthullerne) jo flere centimeter fra cylinderen. Hvis udstødningen røg af på grund af et slag er boltene eller gevindene i motorblokken så ikke ødelagt? Udstødningen er måske også bøjet så den ikke kan skubbes på plads uden at du får den bøjet tilbage i den rigtige form igen. Der kan også være noget ophæng, der er beskadiget.

• #4   24. jul 2019 Og rengør pakfladerne for rust og gammel pakning

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#5   24. jul 2019 Skal der sidde en pakning mellem rør og cylinder? Fordi så må den gamle være faldet af?

• #6   24. jul 2019 ja der skal være en pakning, det er den der gør at det er tæt

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#7   24. jul 2019 Den pakning som jeg har nu er 2.5cm og cylinder hullet er 3cm. Hvis der kommer pakning på passer standard skruerne ikke længere da de så er for korte.

Lyden er nu igen nogenlunde normal, men en lille smule høj, ikke vildt højt, men lidt. Er det 100% at der skal sidde sådan en der? Og hvorfor er skruerne så for korte hvis det er tilfældet?

• #8   24. jul 2019 Skal det forstås sådan, at den pakning, du har er ligesom et kort stykke rør, der skal stikkes ind i motorblokken/cylinderen og at du så presser enden af udstødningsrøret ind i den pakning? Eller også skal pakningen først sættes på enden af udstødningsrøret, hvorefter du presser det på plads. Du skal nok lige sikre dig at der ikke sidder noget fra den gamle pakning i hullet eller andet i vejen. At udstødningsrøret har fået et slag kan også gøre, at det har svært ved at komme helt ind, hvis det er kommet ud af facon. Jeg går ud fra, at det er den rigtige størrelse pakning, du har fået. Når så røret er kommet så langt ind, at boltene kan få fat, vil de så presse udstødningen det sidste stykke ind, når de bliver strammet. Sådan set skal der vel også være en flad og tyndere pakning mellem flangen og cylinderen.
    Men altså når du siger at udstødningen røg af på grund af et slag, blev boltene så ikke også flået ud?

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#9   24. jul 2019 Jeg har en pakning som er samme facon som den af jern der sidder på udstødningsrøret.

Kan ikke få den pakning på enden røret da den er for lille. Den ene bolt gik af da den fik slaget.

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#10   25. jul 2019 Hej alle. Har nu Endelig fået udstødningen på plads igen smiley

• #11   25. jul 2019 Fedt!

• #12   25. jul 2019 Hvorfor vil du ikke fortælle hvilken model din MC er???

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#13   25. jul 2019 Det har jeg da ikke noget imod hehe

Det er en italiensk Derbi gpr.

• #14   25. jul 2019 #13 Hehe, tja det ligner godt nok noget scooter det billede du har lagt op her, og Derbi er altså ikke italiensk, men derimod spansk! Men det er nok bare mig, som sædvaneligt smiley

• #15   25. jul 2019 #13 Jeg glemte noget, sådan en er vist en 4 takter, og den på dit billede er jo en 2 takter, men igen, hvad ved jeg smiley

https://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/78926-derbi_gpr_125_

• #16   25. jul 2019 Der ser da ud til at findes en Derbi gpr 125 2t
    https://m.youtube.com/watch?v=oa_dm1wjLt4

• Sebastian L
    Sebastian L Tilmeldt:
    jul 2019

#18   26. jul 2019 Ok. Derbi er i Spanien, men under piaggio smiley

Kommentér på:
Montering af udstødning

Annonce