3.372 visninger
|
Oprettet:
Måling af tændspole {{forumTopicSubject}}
Jeg tester tændspoler efter en internetopskrift på engelsk??
Primærviklingen viser 0,2-0,6 ohm alt efter multimeter. Det skulle være ok.
Sekundærviklingen viser ingen ting mellem stel og der hvor tændrørskabel kommer ud. Den skulle ifølge opskriften vise mellem 8 og 11 ohm. Læser jeg engelsk forkert, og måler det forkerte sted?
Motoren har 2 tændspoler som hver lever gnist til 2 cylindre.
( det er godtnok en påhængsmotor, men min erfaring med motornørder er langt bedre på dette forum??)
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 52
Tændrør er fuldstændig rene ( nye), så de kan ikke fortælle mig meget, dog fornemmede jeg at nr4 var våd og det tyder jo på tænding, men nr 1 som den deler spole med kunne jeg ikke se noget ved ( derfor mistanke om kablet)
apr 2019
Følger: 26 Følgere: 38 Emner: 18 Svar: 114
sep 2013
Er kommet til at spekulere på om det (måske) våde tændrør kan være fordi kaburatoren lejlighedsvis svømmer over. Det er mogendagens testopgave( hvis temperaturenikke er over 30 grader)
Tak for svar.
apr 2019
sep 2013
Jeg kom (desværre) nok løsningen lidt nærmere. På trods af god kompressionstest trænger der vand ind i cylinder 4, så enten toppakning eller revnet cylinder, topstykke pga tæring. Motoren er ellers altid blevet gennemskyllet effter brug i den tid jeg har haft den. Det våde tændrør omtalt længere oppe i tråden, har været pga vand
apr 2019
Måling af tændspole