{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Problem med Suzuki GSX400F? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg var ude og køre i ca 3 timer på min cykel i går, og der var ingen problemer, andet end at den løb tør for benzin og strøm.

Nu har jeg så ladet batteriet op hele natten og der er massere af strøm på, og der er blevet hældt benzin på.

Nu her til morgen hvor jeg skulle i skole, så kørte den ca 300 meter uden problemer hvor efter den døde.

Lige da den døde, så kunne jeg godt starte den, hvor den så gik op på 4-5000rpm ved fuld choker, i samme øjeblik jeg rørte ved gashåndtaget døde den med det samme, det samme skete da jeg tog chokeren af. Nu er den så helt død, og det er både med og uden choker.

Har i nogen ide om hvad det kan være?, jeg har prøvet at varme karburatorerne op, men det gav intet resultat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med Suzuki GSX400F?
  • #1   24. aug 2007 dødt batteri!

  • #2   24. aug 2007 eller tyder ihvertfald på en fejl i lade systemet

  • #3   24. aug 2007 check batteri og om polerne er spændt ordentlig fast på batteriet


  • #4   24. aug 2007 400ccm....prøv scootergalleri ;o)

    Erj mon ikke den er blevet druknet eller ??? (batt virker stadig ikke ) Evt. skift tændrør, de er som regel ikke så glade for at blive druknet.


  • #5   24. aug 2007 Batteriet virker fint, men ja der er en fejl på lade systemet, det skal jeg have lavet. men når batteriet er i, så skulle den køre, ellers ville startermotoren ikke virke, og det gør den.

    Jeg kan høre at der en gang i mellem er en cylinder der prøver at starte, men der er ikke kraft nok til at hive de andre 3 med.

    Jeg vil nu ikke kvalificere en 400cc som en scooter, men ja alt under 400cc er for småt, også selv om den er droslet.


  • #6   24. aug 2007 Det minder om de problemer jeg havde med min ensretter. Prøv at oplade batteriet igen og derefter måle på det både med og uden at starte cyklen.

    Det kan selvfølgelig også være din stator eller noget andet i ladesystemet.

    Viser det sig at være ensretteren der skal skiftes, har jeg hørt godt om Schnabel (ved ik lige om det er stavet korrekt) Han laver og sælger gode ensrettere


  • #7   24. aug 2007 Det har jeg prøvet, og spændingen stiger kun med 0,5V når motoren er tændt. men er det normalt at motoren slukker når batteriet pilles fra? Før min køretur i går har jeg haft målt den til 14,5V når motoren var tændt.

  • #8   24. aug 2007 Ja vil bestemt mene at hele el-nettet ikke fungerer korrekt uden batteri. Da mit batteri stod af, ku cyklen ikke starte...

  • #9   24. aug 2007 tror os vi er over i noget med ensretteren

  • #10   24. aug 2007 "er det normalt at motoren slukker når batteriet pilles fra?"
    Det er ikke normalt at pille batteriet fra når motoren kører! - elektronikken kan futte af.


  • #11   24. aug 2007 Får den benzin?.
    Hvid den har været kørt tør, kan der have været lidt snavs i bunden af tanken der har stoppet bezinhanen
    Bare en strøtanke.


  • #12   24. aug 2007 hvad koster sådan nogle ensrettere?
    Og er det nogen man bare kan købe i "håndkøb" altså er det noget der ikke er så forskelligt fra cykel til cykel?

    Det med om motoren kunne køre videre uden batter i, det kunne min knallert nemlig, den havde et kredsløb hvor den fik strømmen fra motoren og den kørte for sig selv, og så sad batteriet bare på til at give strøm når motoren var slukket, og til el-starteren.

    Den der ensretter, har den også betydning for om motoren vil køre? for når batteriet er ladet op, så kan jeg godt få startermotoren og alt det andet til at virke. lige nu er det største problem at motoren er død.

    Hvis det er noget i benzin hanen, hvordan får jeg det så ud? kan jeg blæse noget luft gennem hanen, gennem udtaget til motoren?


  • #13   24. aug 2007 De koster en 500,- og jo er forskellig til hver cykel.

    Ensretteren har kun betydning til om batteriet lader. Kører du videre med død ensretter (motoren burde starte) dør batteriet på et tidspunkt... Og når det sker brænder ensretteren af og cyklen kan ikke starte uden batt.

    Hvis den stadig kan trækker motoren rundt, ja så er det nok noget andet... Hmm...


  • #14   24. aug 2007 Hmm blir pludselig usikker... Altså ensretteren laver vekselstrøm til jævnstrøm... Den er nok vigtig for hele el-nettet.. Ikke blot batteriets ladning, som jeg skrev før

  • #15   24. aug 2007 Jeg har lige tjekket at der kommer benzin ud af tanken, og tændrøret føles også lidt fugtigt. Der ud over så er der tænding på, med gnist. der er stadig intet tegn på liv fra motoren.

  • #16   24. aug 2007 Tror nu også det er ensretteren. Jeg har ikke bare haft en cykel magen til din...det ER min den gamle du har der smiley

Kommentér på:
Problem med Suzuki GSX400F?

Annonce