954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

15 A Sikring går konstant! 15 A Sikring går konstant!

Hej Folkens!

Så er der gået lort i ledningsnettet smiley

Kører stille og roligt – og pludselig er der intet lys på maskinen! Tjekker sikringerne og finder et 15 A er gået, så den skiftes og jeg kan starte igen smiley
Kommer til enden af vejen, og skal dreje, sætter blinklyset til og alt lys går igen smiley
Kører til Vordingborg MC og køber en håndfuld 15 A, skifter igen og cykel kan starte, men blinklyset blinker ikke mere, men lyser konstant ved aktivering!
Jeg har efterhånden fattet at der må være en kortslutning et eller andet sted, men inden multimeteret bliver fundet frem ville jeg lige hører om der var nogen der havde nogen gode ideer?!?
- Blinkrelæ?
- Blinkerkontakt?
Mvh

ps. ja det er på min Pegaso 96'! (se profil)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  15 A Sikring går konstant!
  • #1   5. jun 2005 Måske en ledning på vej op til kontakten på styret der er klemt over under tanken?

Jonas

• #2   5. jun 2005 Måske et eller andet der laver stel, som ikke skal?
    Prøvede det på min Kawa Z650, hvor en ledning til et afmonteret blinklys lavede stel også sprang sikringen...

Mvh. Rune

• #3   5. jun 2005 Har prøvet at rode lidt med det nu – har desværre ikke kunne komme til med multimeter, men det lader til at sikringen kun går jeg aktivere højreblink (som overhoved ikke lyser, men pærer er ok). Alt andet lys på cyklen dæmpes nu langsomt, når højreblink aktiveres, så hvis jeg ikke slår det fra igen, er det vel bare et spørgsmål om tid før sikringen ryger igen igen!

Det kan selvfølgelig stadig være en ledning, men mit bud lyder på kontakten (på styret, som har set bedre dage) eller relæet!?!

Hvad siger i?

Ps. Tak for de tidligere kommentarer smiley

Kommentér på:
15 A Sikring går konstant!

Annonce