Underligt strømproblem? {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg havde for nogen tid siden en tråd om, at min gamle gs450'er pludselig døde for strøm på landevejen, efter den havde overnattet i en regnbyge...
Jeg blev anbefalet et nyt batteri, som sagt så gjort - men det har tilsyneladende ikke gjort nogen forskel, overnatter cyklen i regnvejr, kan den starte 3-5 gange, hvorefter der simpelthen ikke er mere strøm OVERHOVEDET, den er ikke til at løbe i gang eller nogen ting.
Det starter med, at den har lidt svært ved at starte, men kommer i gang, hvorefter den pludselig ikke vil tage omdrejninger, men kun gå i tomgang - alt andet drukner den lissom, hvorefter den efter måske 30sek - 1 min, dør HELT...
Det har stået på en lille måneds tid nu.
Den nye finte i dag var så, at jeg har været bortrejst i små to uger (hvor den har stået tildækket), sidste tur inden afrejse drillede den lidt med at starte, men kom i gang og kørte fint. Da jeg kom hjem i formiddags skulle jeg lige prøve, den startede helt fint, men ville lige lade batteriet helt op, just in case. Som sagt så gjort, og jeg trillede første tur, den startede lidt tungt men kom i gang - jeg kører ca. 5 km, stopper, og da jeg skal starte den derefter, laver den "starte tungt - nægte at tage omdrejninger - dø helt"-finten... Pokkers tænkte jeg, men fik et lift af en ven, da vi skulle noget - 2-3 timer efter da jeg kommer tilbage til den startede den uden det mindste problem og har kørt hjem...
HVAD kan der være galt? Min ven, der gav mig liftet er automekaniker, hans bedste bud er umiddelbart generatoren...
Jeres bud?
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 323
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Den sidder hvor og kontrolleres hvordan?
Er en idiot til mc-el
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
er det et vedligholdeses batteri, hvis det er så tjek om du har vand/syre nok på batteriet.... hvis ikke efterfyld med destileret vand....
men efter at have læst dit indlæg igen troer jeg ikke det er et strøm problem, nok nærmere vand og skidt i dine svømmerhuse.....
hvis en mc går ud pga. strøm mangel kan den ikke starte igen 2-3 timer senere...
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
Jeg havde også en gs 450 som mistede strømmen efter nogle km,det viste sig at det var ensretteren,fik af vide det var et svagt punkt på gs.den sidder under venstre sidedæksel(modsat batteri) og det er den med køleribber.
Håber det kan hjælpe dig.
p.s
købte en brugt for 500 kr og en ny kostede dengang 1000 kr
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
det kunne jeg ikke med min den døde bare.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Tror jeg har identificeret ensretteren (eller ihvertfald en omgang køleribber) på venstre side, under sidedækslet, sidder den så inde under køleribberne, eller?
Men kan være jeg må låne en bil og komme ud og få den checket, er der andet der skal medbringes i den sammenhæng?
Batteri er et vedligeholdelsesbatteri, men har som sagt prøvet at købe nyt - der er væske nok på både det nye og gamle...
Ja, skidt og møg i karburatorer/svømmerhuse var også en umiddelbar tanke, men hvorfor dør den så 110% for strøm? Kan ikke få instrumentbelysning, lygter eller noget som helst!
Og i dag var første gang det har lykkedes at få liv i den, efter den sådan har "døet" for mig..
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Ok, den er fundet!
Ja, ifølge MC-nøglen er der to, en til lidt over 1000 og en til lidt under 900, øv! Men det er som sagt kun én gang det er lykkedes at starte den, resten af gangene har den været helt død.
Hvor fandt du en brugt? For det kunne nok meget vel betale sig for SU-pengepungen!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
har du målt om du har spænding over batteriet når fejlen er der....???
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Når den er varm kan det give problemer og når den så igen er kold virker alt....
Har Lige læst om en som have et problem med at starte når MC'en var varm.... Her var det dårlig forbindelse til minus polen på batteriet... En stramning af tilslutningen og problemet var væk...
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Må jeg prøve at høre med hvis det bliver aktuelt så - tak.
Henrik J (Kolding Egnen)
Har ikke målt spændingen over batteriet ved fejlen, har ikke selv multimeter, så har skullet låne osv... Måske jeg skulle langtidslåne et, så jeg har det når det sker.
Erling (Billund) C
Muligt - må gå alle forbindelser etc. igennem i morgen i håb om at det er sagen - men på selve batteriet har jeg det jo ude hver gang jeg lader det...
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
det kunne godt værre din tænding lås der er fejlen eller et stik som er beskadiet så den ikke lukker tæt længere...
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
jeg fandt en ensretter i den blå avis,så det er ikke nogen hjælp
men lc racing har nok en.
Henrik J mit batteri var ikke kogt tør da min ensretter var gået,den døde efter ca 10-15 km alt efter hvor lang tid jeg kunne undvære mc til min lader
seees på landevejen.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Tændingslåsen - er det så selve tændingen, ved styret jeg skal pille fra hinanden og undersøge?
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
jeg ville prøve at nokke lidt frem og tilbage med nøgle nede i låsen for at se om du kunne frem provokere fejlen... evt. prøve forsigtig at slå ind på siden af tændingslåsen....
men start med at få målt hvad spænding du har over battiet med stoppet motor, der skal du have omkring 12 volt, prøv så at starte motoren, med startet motor skal du have mellem 13 og 14 volt over batteriet.... prøv at give den lidt gas hvis den ikke vil helt op på de 13/14 volt
hvis du ikke har de 13/14 volt med startet motor er der fejl på ladesystemet. hvor ensretteren kan værre en ud af mange fejl.....
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Når du har problemet, så prøv lige at pille stelkablet af batteriet og mål om der går strøm mellem kablet og batteriets minuspol(slukket tænding). Gør der det, piller du kredsene fra en efter en, til strømmen forsvinder eller falder. Så kan du lokalisere, hvor det sker.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Første punkt forstår jeg, men hvilke kredse er det, jeg skal pille af derefter?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis du f.eks fjerner plusledningen til din lyskontakt, og strømmen så forsvinde, så ved du at fejlen sidder fra lyskontakten ud mod lygtens stelforbindelse. Så fjerner du fødeledningen til baglygten efter kontakten, forsvinde strømmen, så er det i kontaktens forbindelse eller i baglygten. Forlygten er i første omgang frikendt - og så fremde´les
God Jagt
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 723
Men tror og håber at jeg fik lokaliseret problemet; den ene skrue, øverst på forlygtehuset, var væk, så den gabte der og tog vand ind, der var lidt ledningssamlinger der var godt irrede osv., så de er blevet pudset lidt, fået lidt WD-40 og jeg har fået en ny skrue så det lukker tæt, kryds fingre
jan 2005
Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 393
Underligt strømproblem?