Batteri afladede på motorvej Batteri afladede på motorvej
Hej
Da jeg kørte fra Jylland til Sjælland igår under sne og regn, havde jeg tændt for varme i håndtagene og sat strøm til telefonen, men kunne se på mit voltmeter (påsat mc i instrumentbrættet) at jeg begyndte at tabe strøm. Til at starte med lagde jeg mærke til at varmen i håndtagene begyndte at aftage, og efterhånden begyndte voltmeteret at vise en mindre og mindre værdi. Kom helt ned på 6-7. Jeg slukkede for alting inkl. lys i en periode, og begyndte at læse 10-11 stykker i displayet, men den faldt lige så snart jeg satte lys til igen. Da jeg kom frem og slukkede og prøvede at tænde igen, var batteriet helt fladt.
Jeg har læst mig lidt frem og enten er det generatoren(?) og ja ellers er det jo batteriet der er fladt..
For en der ikke er vant til at rode med elektronikken på mc, eller kender det helt store til termer osv., hvordan finder jeg ud af hvad der er galt? (Udover værksted)
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 24
Begynd med at sætte et ladeapparat på batteriet en dags tid. Og så se, hvad der sker.
Varme i håndtagene er en stor belastning.
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Denne guide fortæller lidt om hvordan du udmåler det.
https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/21398-stator___ensretter___udmaaling___fejlfinding
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
nov 2017
Følger: 39 Følgere: 81 MC-er: 8 Emner: 10 Svar: 356
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Tjek først stik de er garanteret sorte og evt smeltet.
Kedo.de leverer en super erstatning.
Generelt har modellen et ret svagt lade system, så har man lige fikset lys i begge forlygter, varme håndtag osv. ja så kan generator ikke følge med.
Batteri afladede på motorvej