2.368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Epoxy og kemisk metal Epoxy og kemisk metal

Hej folkens.
Jeg står og skal til at behandle min benzintank.
Den er blevet skåret og svejset lidt i.
Og jeg skal derfor behandles den med en epoxy hinde indeni (tank cure)
Men der er nogle få steder med huller som jeg gerne vil forstærke lidt mere med noget kemisk metal på ydersiden.. og eftersom der jo er hul, kommer de to "væsker" jo i kontakt med hinanden..

Mit spørgsmål er så, ville der ske nogen reaktion eller kan jeg roligt gøre det?

Jeg havde forestillet mig at behandle med kemisk metal på ydersiden først, og derefter med epoxy (tank cure) efterfølgende. Hvad tænker i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Epoxy og kemisk metal
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   10. apr 2019 Hvilket argument er der for ikke at svejse den så tæt som muligt?

Jeg går ud fra den er ren og fri for dampe nu, så det ville være det optimale tidspunkt og helt sikkert den optimale metode til det...

• #2   10. apr 2019 Som #1 skriver, hvis den er utæt efter svejsning, er det jo bare en ommer! Klamp bliver aldrig bedre med diverse "vidundermidler", få nogen med forstand på svejsning til at hjælpe, det er også nok langt billigere i det lange løb, inden der kommer en maler ind i billedet!

• #3   10. apr 2019 Den er meget tæt. Det er tale om 2 mikro huller efter den er blevet slebet glat. Jeg tror det bliver besværligt at lukke de små huller uden at gøre skaden værre.? Det er trods alt ret tyndt metal sådan en tank er lavet af.. men må jo prøve at høre smeden ad hvis i mener det er bedste løsning

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   10. apr 2019 Det er KLART den bedste løsning. Selv den tyndeste plade kan svejses med TIG....

• #5   10. apr 2019 Hvis "smeden" ikke kan svejse det fordi at det er for tyndt, så kan han vel skære det tynde plade ud og svejse noget gangbart i!! Ellers er det byt til nyt, og her tænker jeg på den såkaldte "smed"!

• #6   10. apr 2019 Tjek.
    Ja jeg har aldrig selv arbejdet med metal på den måde. Så det var nok mere en overbevisning jeg havde, end noget andet.
    Føler dog ikke rigtig smeden har skuffet. Der er tale om små huller man ikke kan se med det blotte øje.
    Han får lov at lappe smiley

• #7   10. apr 2019 Hvis noget skal være tæt for væsker, så er det aldrig nok at tjekke "med øjet"! En god gammel og billig måde er er fylde tanken 1/4 (mindre kan gøre det) med sprit, ryste den godt, og så smøre den ind i opslæmmet kridt på ydersiden. Hvis der er det mindste hul ses det som en misfarvning af det tørre kridt!

• #8   11. apr 2019 du skal ikke bruge epoxy indvendig i tanken, det bliver kun en ommer,
    har prøvet det . Det løsner sig i løbet af en måneds tid og så har du i
    hvertfald en tank der skal rengøres bagefter (indvendig)
    få den svejset ordentlig.

• #9   11. apr 2019 Eller brug tankcure

Kommentér på:
Epoxy og kemisk metal

Annonce