{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Kawasaki Ninja 250 R Digitalt speedometer {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg tænkte på om der var nogen derude som vidste om det var muligt at erstatte et analog speedometer på en Kawasaki Ninja 250r med et digitalt ét? Er det noget man selv kan gøre relativt nemt uden at man har den største viden inden for teknik?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Ninja 250 R Digitalt speedometer
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   2. apr 2019 Det er jo stort set umuligt at svare på, uden at kende folks evner.

Man skal kunne følge en monteringsvejledning.
    Man skal kunne lodde og isolere ledninger.
    Man skal finde ud af hvor man forbinder en tændings plus og en god stel forbindelse - gerne på et stik så det er nemt at pille af igen.
    Man skal kunne fremstille beslag til både instrumentet og hjulføleren.
    Man skal kunne føre ledningerne så de ikke bliver revet over eller klemt.

Piller man det originale instrument af, kan det være der skal laves montering og ledninger til alle kontrol lamperne til langt lys, blink, olielampe, neutral osv.

Det er en rigtigt dårlig ide at være urealistisk, når man afstemmer forventningerne til egne evner - og det er en rigtigt god ide at undersøge sagen til bunds, og tænke hele opgaven igennem før man overhovedet griber det første stykke værktøj.

• #2   2. apr 2019 Super. Tak!

Jeg har jo selvfølgelig tænkt mig at undersøge sagen, men ville lige høre om det overhovedet var muligt. Er rimelig ny på området smiley

• #3   2. apr 2019 Alt er som udgangs punkt muligt..:-)

Lige et par spørgsmål du skal spørge dig selv..

Er gevinsten, udgiften værd?

Har du tænkt dig at beholde den i flere år..

Vil din ombygning gøre det nemmere/svære at sælge den efterfølgende...

Elsker selv at bygge lidt på mine cykler, men nogle gange bliver en go ide, bare skide dyr, og langt fra pengene værd..

• #4   2. apr 2019 Kig på min zx9r, det har jeg selv lavet. Og der er IKKE lavet halve løsninger smiley

• #5   2. apr 2019 Fedt med så mange svar!

Jeg synes nemlig at det er super fedt at gøre den min egen og tænkte umiddelbart på at købe en knock-off version af KOSO RX2N (som koster omkring 300). Jeg tænker også at det vil gøre den nemmere at sælge - ellers kan man vel bare lagre nogle af de gamle ting? smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#6   2. apr 2019 Det gør den helt klart sværere at sælge, når du ikke længere kan dokumentere hvor mange km den har kørt.

Hvis du gør det rigtigt, så sørger du for at man kan skifte om til det originale instrument uden at skulle lodde eller klippe ledninger...

• #7   2. apr 2019 Gemmer den så antallet af kilometer?

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#8   2. apr 2019 Nej. Den tæller km på det instrument der sidder på cyklen når den bevæger sig.

• #9   3. apr 2019 Jeg følger.

Tak!

Kommentér på:
Kawasaki Ninja 250 R Digitalt speedometer

Annonce