{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

fejlfinding på Xenon {{forumTopicSubject}}

Hej MC'ister

Jeg har lige sat Bi-xenon på min SV650S i fredags, og det virkede fint. Men da jeg skulle hjem fra skagen Søndag, da virkede den ene lygte ikke mere. Jeg ventede med at kigge på det til i går, da jeg var total gennemblødt da jeg kom hjem søndag.

I går da jeg lige ville tjekke igen, ja så virkede begge lygter igen => lugter langt væk af en løs forbindelse. Jeg vaskede svinet, og da jeg ville køre den i garage igen, så virkede det ikke igen. Jeg prøvede at rode lidt med ledningerne, og jeg drejede styret helt til højre, så det gav et dunk (yderposition) og lyset tændte igen. Drejede væg igen = sluk. Og sådan fortsatte det.

Jeg kørte så til service med den i dag, og sagde de ikke skulle kigge på lyset, men blot det alm. Mekanikeren fartalte da, at han havde været udsat for at balasten "brændte af" flere gange, så den opførte sig lige som min.

Kan sådan en balast brænde af flere gange? troede at en gang var rigeligt...

Tror I det er balasten, en løs forbindelse eller pga vand, da den ikke sidder helt beskyttet herfra.

Håber i kan hjælpe mig.

/Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fejlfinding på Xenon
  • #1   24. jul 2007 .

  • #2   24. jul 2007 Raun: Hvad ville du sige?

    Gerner: Også mit eget bedste bud, men hvad fanden snakkede ham mekkeren så om?


  • #3   24. jul 2007 Mads (Århus) G> . = "er lige med på en lytter" smiley -så jeg kan få sat kryds i "vis besked når der kommer nye indlæg til emnet".

    Men anyways, nu kan jeg lige så godt give mit besyv med; jeg har købt et dobbelt bi-Xenon-kit, WideView, hvor jeg kan konstatere at den ene ballast åbenbart er defekt. 1 gang ud af 10 tænder den pæren, de andre gange blinker pæren kort og der kommer et klik fra ballasten. Jeg har forsøgt at bytte rundt på alt: sikring, pærer, relæ, ballast osv. Det ser ud til at følge ballasten - men hvad jeg ikke forstår er, at den virker en gang imellem (ca. hver 10. gang) -dog kan jeg ikke konstatere om det er konsekvent hver 10. gang, eller om det er tilfældigt. Jeg har forsøgt at fejlfinde på det i 2 dage, så jeg er efterhånden mere forvirret end jeg er blevet klogere.


  • #4   24. jul 2007 Elektrisk set er ballasten jo en transformator, som genererer den højspænding der skal til for at lave en lysbue i gaspæren.
    En transformator kan godt være defekt, så der lavers overslag under bestemt belastning/temperatur, og dermed kan det godt virke som om den "brænder" af flere gange.

    Meeen i dette tilfælde, hvor fejlen følger styrudslaget, vil jeg også gætte på en løs forbindelse eller en klemt ledning.


  • #5   24. jul 2007 Skal da også lige siges, at det ikke er altid jeg kan få gang i det igen.... Men der skal da ledes efter en løs forbindelse, før jeg går videre....



  • #6   25. jul 2007 Det er helt sikkert en løs forbindelse...jeg har selv haft et lignende problem...min cykel havde stået i ca 3 uger uden jeg kørte på den...da jeg startede den op igen blinkede lyset og det ville ikke rigtig tænde...hverken kort eller langt...efter lidt tid virkede kort, men ikke langt...
    Da jeg stak hånden ind og rodede lidt med ledningerne virkede alt fint igen...Jeg tror at uanset kvalitet, så er det aldrig helt godt nok...så sørg for 100% ordentlige forbindelser...


Kommentér på:
fejlfinding på Xenon

Annonce