690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Danilofix
Danilofix
MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 14

Suzuki GS750 støddæmper ophæng defekt - søger erfaring med udskiftning Suzuki GS750 støddæmper ophæng defekt - søger erfaring med udskiftning

Hej

Jeg er ved at sætte en gammel Suzuki GS750 fra 78 i stand, og ophænget på de bagerste støddæmpere oppe ved sædet er i dårlig stand. Den ene værre end den anden, og jeg vil derfor gerne udskifte dem.

Er der nogen af jer der ved hvor man evt. kan få sådanne dele i DK/EU?

Der skal skæres / svejses, men det er jeg ikke så nervøs for, men kan ikke finde delene i DK/EU. Nogen der har prøvet sådan en opgave og har noget erfaring at dele ud af?

Det jeg søger er noget a la billedet her. Har desværre ikke adgang til en drejebænk, ellers var de jo lette nok at lave.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GS750 støddæmper ophæng defekt - søger erfaring med udskiftning
  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#1   11. feb 2019 Her et billede af cyklen fra da jeg var i gang med at skille den ad.

profilbillede
  • #2   12. feb 2019 I dårlig stand , hvordan kan de blive det ?

• #3   12. feb 2019

profilbillede
  • #4   12. feb 2019 tror det nemmeste er få fat i en smed det laver han på ingen tid smiley kan ikke lige google mig frem til noget smiley

• Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#5   12. feb 2019 @urbanudvikling.dk Jeg ved ikke hvordan de kan blive det, men problemet er at gevindet er næsten væk på i den ene side, og i den anden har det formentlig været helt væk, for der er gevindet skåret af, og der derefter boret i den, og lavet et indvendigt gevind (en løsning a la vedhæftede billede).

• #6   12. feb 2019 Hvor du fra... lidt nemmere at vide hvis du skal ha lavet nye

• Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#7   12. feb 2019 Er fra Djursland

• #8   12. feb 2019 Kan du ikke købe et par Pasbolte 10/12-30, og så få dem svejst på i stedet for.. Mener de har ca. de samme mål som det akselstykke der sidder på stellet..

• Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#9   12. feb 2019 @Søren B Det lyder som en ide jeg vil forfølge lidt. Akselstykket har en diameter på 12mm, så det burde kunne fungere.

Måske man endda kunne skære akselstykket af, og så få boret et 12mm hul igennem stellet, og så svejse en gennemgående pasbolt på. Så vil jeg have fuld tillid til styrken i hvert fald.

Tak smiley

• #10   12. feb 2019 Din eneste udfordring bliver nok og finde en pasbolt i den længde, hvis den skal være gennemgående. Men tror ikke du skal være bange for styrken, hvis ellers den bliver svejst ordentligt. Den der sidder på nu, er også "kun" svejst på ydersiden.
    Jeg skal lige kikke på jobbet i morgen, om jeg evt, har nogle pasbolte liggende..

• #11   13. feb 2019 Tror jeg har 2 , men ellers er det bare bore gamle ud fra bagsiden og svejse en kraftig bolt i , feks uden hoved

• #12   13. feb 2019 Jeg havde disse her liggende, 12/25 - 12/30 - 12/40. Du må lige skrive hvis det er noget du kan bruge..

profilbillede
  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#13   14. feb 2019 Har haft gang i vinkelsliberen. Aksen er gennemgående og var svejset på begge sider.

profilbillede
  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#14   14. feb 2019 Og her, hvad jeg skal have lavet. Besluttede mig for at gøre det ordentligt, og genskabe det som der var originalt, selvom det koster lidt maskintid at få drejet akserne.

profilbillede
  • #15   14. feb 2019 Du skal lige passe på med det L gevind du har tegnet. Tror du får problemer med møtrikkerne, hvis du vil bruge de originale smiley smiley smiley

• Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

#16   14. feb 2019 Det skal selvfølgelig være alm. gevind. smiley
    Havde ikke lige tænkt på gevindretning da jeg tegnede det...

Kommentér på:
Suzuki GS750 støddæmper ophæng defekt - søger erfaring med udskiftning

Annonce