1.109 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Stålarmerede bremseslanger i race setup Stålarmerede bremseslanger i race setup
Hej MCG
Jeg står og skal have skiftet bremseslanger og vil skifte til stålarmerede.
Jeg kan se jeg enten kan få det som over-the-mudguard som min MC er født med, eller som race setup.
Er race setup markant bedre at køre med eller er det tomato/potato?
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 59
Den største fordel ved race-setup er dog i et scenario, hvor du under kørsel får hugget/skåret den ene slange over, hvorfor du med race-setup så stadigvæk (i kort tid selvfølgelig) har bremsetryk nok, til at få standset cyklen.
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Derved mistes noget af følingen med, hvor hårdt du trykker på pedalen, eller klemmer på grebet.
Stålarmerede slanger holder det præcise tryk under bremsning, og giver fornemt "feel" med bremsetrykket, og så holder de også en del længere end de rene gummislanger...
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Går der hul på en af de to slanger, så er der ingen mulighed for at bremse. Uanset hvilken af de to løsninger man bruger, er slangerne, forsiden af masteren og kaliprene, alle del af det samme rumfang som man sætter tryk på for at bremse. Går der hul, så er det slut.
Argumentet for et race setup, er enten at det er nemmere at skifte hjul hurtigt, eller at den slange der går på tværs ikke overopheder på grund af den varme luft fra skiverne. Det første passer nok meget godt, men nummer 2 er vist et meget ekstremt tænkt eksempel.
Der er ingen forskel i følelsen på de to ting.
#0 - Man vælger det der passer bedst til de holdere man har til bremseslangerne, så hvis du allerede har en gummislange som går over forskærmen, så vælger du den løsning igen.
Uanset hvad bør man skifte til stålarmerede, for de giver sig ikke og har ingen udløbsdato.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Min XTZ havde sikkert de originale slanger som var 25 år gamle.
Det blev en kraftig forbedring at få nye på, resultatet havde sikkert været lige så godt med nye i gummi.,
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Altså - om man har slanger fra master og direkte til hver kaliper, eller fra master til den ene kaliper, og videre til den anden kaliper, gør ingen forskel.
Det var måske lidt mudret formuleret fra min side...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
Stålarmerede bremseslanger i race setup