{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

start problemer efter styrt {{forumTopicSubject}}

prøver lige igen.

hej, som jeg skrev tidligere http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=4692
tog jeg et styrt i en rundkørsel. efter at have fået den fragtet hjem på trailer, prøvede vi at strete den op og den startede promte..

Nu har piben dog fået en anden lyd, nu trækker starteren motoren rundt to tre gange og så er det som om motoren blokker og så kan man høre en svag blæsen som om der er hul på en trykluft slange. og prøver man nogle gange kan den efter lang tid godt trække mototren rundt, men også lige nøjagtig nok til at kunne strate den.

Jeg har set at styrtet har revet det ene forrør 1 cm ud af blokken ( mener ikk det var der før ) der er tale om det (set forfra) venstre forrør.

Der er umidelbart ikk andet at se, jeg har endnu ikk været helt inde ved motoren desværre, kommer det imorgen..

Håber dog der er nogen der kan hjælpe mig, med et bud eller bare et eller andet konkret..

- På forhånd mange tak Kristian D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  start problemer efter styrt
  • #2   22. maj 2005 har set på forrøret, den model der er derpå tillader ikk at komme 100% ind til cylinderen. der er et lille mellemrum mellem forrør og cylinder på ca 3 mm.

    Men det underlige er jo at da jeg havde taget den af traileren var der absolut intet. den spant som en mis som den plejede (altså af en gsx at være ;-))..

    Og den havde ikk lagt ned i længere tid en ca. 3 min før den var oppe igen.

    Hva mener du med at hånddreje motoren rundt? i gear også skubbe eller hvad..?

    Og ps. så er den kompressions luft lyd væk igen.


  • #4   22. maj 2005 ja men de har ikk rykket det ud, sådan sidder det. det er jeg ganske overbevidst om, da hverken bolte eller gevind har taget skade, og det ville de jo utvivlsomt hvis det var tilfældet. men det vil jeg da lige prøve, tanken står lige og er ved at tømme sig selv s jeg kan få den af og ned og fjerne tændrørene..

  • #5   22. maj 2005 riv tændrørene ud og tjek om der er olie på dem ....
    i såfald det er tilfældet prøv at tørne motoren med starteren uden rør i ........ og pump så meget olie ud som muligt...

    og du har selvfølgelig tjekket oliestanden inden du starter dyret smiley

    3 min på siden er lang tid.....


  • #6   22. maj 2005 hey peter, nu bliver jeg sgu flov, for det har jeg faktisk ikk.. har nok den tanke at hvor skal det kunne løbe hen hvis der ikk er hul nogle steder..?

    du mener at jeg bare skal få motoren trukket rundt et par gange så jeg kan det ud som evt. er i cylindrene..?


  • #7   22. maj 2005 Som før nævnt tro ikke det er dit problem efter hvad du beskriver men alligevel
    Før opstart hvis cyklen har lligget på siden et stykke tid.
    1. tjek at der er olie på pinden........ det kan løbe mange sjove steder hen hvor det gør mere skade end gavn når cyklen slår kolbøtter.

    2. Ud med tændrørene tjek at der ikke er olie på dem
    Sandsynligvis er de som de skal være.
    Men hvis et eller flere rør er sovset ind i motorolie har du ballade. IKKE EN universel løsning men noget med at stå med papir og tørre olie op af hullet .....tørne motor starte forfra osvosv indtil der ikke kommer mere olie op..ellers igang med at rive topstykket af og det kan jeg forestille mig at du ikke har lyst til......
    Bare fordi at der er lidt olie i en cyl skulle du være ok...bliver hurtigt brændt væk.,men hvis der står en 1/2 liter i et par af cyl...kan der komme overtryk på den forkerte side af stemplerne....hvilket kan låse motor og i værste fald bøje plejlstænger osv.. én nærmer teknisk forklaring må du få et andet sted smiley


  • #8   23. maj 2005 Henning L:

    Det lyder som om, at du regelmæssigt vælter? smiley Altså siden du har udarbejdet sådan en "to do"-liste efter et styrt! smiley
    Men da surt, hvis det forholder sig sådan!


Kommentér på:
start problemer efter styrt

Annonce