525 kæde vs. 520 kæde {{forumTopicSubject}}
Hey der ude.
Jeg står for at skulle skifte mit kædekit ud, da en tur hjem fra frankrig i monsun regn var mere end det kunne klare
Jeg overvejer i den forbindelse at sætte en 520 kæde på, og alu bagtandhjul da det giver en ok vægtbesparelse på papiret i hvertfald.
Mit spørgsmål er så om dels der er nogen der har lavet en lignede udskiftning/opgradering og hvad deres erfaringer/indtryk af det er - Er det noget man mærker?
Og om der er nogen der har dårlige erfaringer med at gå ned i en 520 kæde når cyklen er født med en 525 kæde?
Vi taler naturligvis om højkvalitets forstærket kæde/tandhjul her.
Jeg vil i samme moment i øvrigt lige give den to tænder mere bag på, ikke meget, men burde være nok til at give den lige den lille smule mere ryk ud af hullet jeg savner.
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 380
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg tror ikke at der er så meget at komme efter rent vægt spare mæssigt på fører siden, da jeg er så toptrimmet jeg nok kan blive :-D:-D (Jeg slæber i hvertfald ikke rundt på noget ekstra kan jeg vist roligt sige )
Der ud over gør min vægt nok hverken fra eller til, på den effekt lavere vægt, på den roterende og uaffjedrede masse, har.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 65
og orginal honda kædekit
og 40000 med orginal honda kædekit incl orginal bagkædehjul
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 21
525 kæde vs. 520 kæde