1.372 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Kn oliefiltre Kn oliefiltre
Hej folkens
Nu står jeg og skal have smidt cyklerne i vinterhi, desværre.
Men vil have skiftet olie og oliefilter på inden. Og har luret lidt rundt omkring, hvorvidt jeg skal købe originale eller ej. Jeg kigger mest på KN filtrene dog. Ikke af nogen speciel årsag.
Så mit spørgsmål er, er der den store forskel? Og hvad vil og gør i?
Det drejer sig om en gsxr 750 k7 & Yamaha r6 05.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Og KUN NÅR DE SKAL AF !! spændes KUN med håndkraft !!
sep 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
For nogle år siden samlede jeg 10 forskellige uoriginale oliefiltre til min Honda og skilte dem ad.
Der var stor forskel på dem og det originale Honda.
Forskellene bestod i:
Forskellig foldeteknik for papiret = stor forskel i filteroverfladen
Nogle filtre var der begrænset flow i så papiret lignede en gammel cola flaske og en del af olien formentlig var passeret gennem overtryksventilen istedet for igennem filteret.
Nogle filtre var limen sluppet i så de ikke filtrerede
Nogle filtre havde ikke overtryksventil med samme tryk som originalt
Nogle filtre havde ikke blokering for returløb
Et enkelt filter var papiret smuldret i
Der var ikke et eneste af de 10 filtre der matchede det originale.
Jeg diskuterede det derefter med en bekendt der arbejdede i Teknologisk Institut i motor afdelingen hvor han bla arbejdede med motorhaverier.
Han sagde at hans anbefaling var at han hellere genbrugte et originalt filter end at anvende et uoriginalt.
Problemet med et oliefilter er at man ikke får at vide om det performer tilfredsstillende eller ej før motoren brænder sammen.
Der finden med garanti uoriginale filtre det matcher de originale men hvilke ???
Det aner men ikke.
Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
Søgte for sjov skyld lige på et filter til BMW1200GS. Her var et originalt faktisk noget billigere end et K&N.
K&N har ry for at være et godt filter, men alligevel foretrækker jeg et originalt, da man så ved det opfylder de krav som motoren stiller.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 211
Jeg vælger derfor selv OEM eller Hiflo.
Prøv evt. at Google 'K&N oil filter failure'.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Og det skyldes at brugeren ikke fatter at man KUN skal bruge møtrikken i enden til at løsne med.... IKKE spænde, heller ikke med momentnøgle, eller med hånden på en forlænger... filter spændes med hånden på filteret og ikke andet.... Det er sådan K&N skriver alle steder, men selvfølgelig er det et lorte produkt når perlegrusmekanikkeren på nettet ikke fatter ideen med 6 kanten i enden
Ellers kunne det jo skyldes et filter fra denne recall...
https://www.knfilters.com/recallkn204
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 211
Du har sikkert ret i at mange af problemerne er selvforskyldte. Meen jeg napper nok alligevel et Hiflo næste gange - de er som regel også billigere
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Kn oliefiltre