{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

EXUP på Yamaha R1 fra 2003 {{forumTopicSubject}}

Hej, ville lige høre om det vil gøre nogen forskel til syn hvis tidligere ejer har koblet systemet fra? For der er ikke de wires osv som skal være på ventilen, men den sidder der. Fordi ved ikke hvad de går efter til syn, har aldrig fået synet en mc før. Og der er tale om en importeret cykel fra tyskland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EXUP på Yamaha R1 fra 2003
  • #1   18. sep 2018 Tror jeg ikke de siger noget til, jeg fik i 09 toldsynet og synet en Yamaha FZR 1000 exup hvor exup ventil sad fast i åben tilstand. Den larmede en del ekstra, men synet blev den smiley

• #2   18. sep 2018 men tjekker de forureningen på en mc eller? For jeg ved ikke om den EXUP begrænser forureningen, har læst om ventilen men der bliver for det meste anvendt til at holde en stabil momentkurve ifølge beskrivelsen. Men de wire osv er pillet af, så det er synligt at den ikke er koblet til, så det er derfor jeg spørger, for gider ikke at den ikke kan gå igennem syn pga det

• #3   18. sep 2018 Efter hvad jeg ved er det kun modtryk den giver, så den har mere moment i de lave omdrejninger.
    Din R1 skal jo ikke overholde Euro3 eller Euro4.
    Har aldrig oplevet til syn af mc, at de tjekke CO2 udledningen.

• #4   18. sep 2018 super, for ved som sagt intet om syn af sådan en maskine, og om de tjekker forureningen, selvom den ikke har kat, så er der vel stadigvæk nogle CO værdier den skal overholde eller?

• #5   18. sep 2018 En MC bliver ikke "miljøtestet", så det skal du ikke tænke på, bare kør til syn smiley

• #6   18. sep 2018 super, frygtede at de blev miljøtestet osv, især når den er fra 2003

• #7   18. sep 2018 Det er mere støj de er int. i. Så kør du bare med det. Og ja det har en tendens til at gro fast det skidt, - noget man har skabt i vrede. Også rådner den udst. ventil jo sammen hvis man ikke har den skilt ad engang imellem.

• #8   19. sep 2018 men synes bare det er lidt mærkeligt at motorlampen ikke lyser når den servomotor, som styrer de wire ikke er koblet til så vidt jeg kan se det, det er ret underligt

• #9   19. sep 2018 Offslow !
    Det er forskelligt hvilke MC'ere fra Yamaha og årgange hvor de groede fast eller sidder fast pga sod.
    Feks fzr 1000 exup er det kendt at de feks brænder fast. Men feks min r1 årg 2000 er der aldrig noget glat med og den har jeg nu haft i næsten 10 år.
    Skabt i vrede nej da, den giver jo cyklen modtryk og et fedt moment.
    Forstår ikke dem der fjerner exup ventilen og lige ryster de på hovedet hos Yamaha forhandlere/værksted over dem der gør det.
    Hos KS motor spurgte jeg om min ville køre bedre i motoren hvis jeg sat fuldsystem på den og fik et stor nej. Tabt af HK og moment var svaret !

• #10   19. sep 2018 jeg har ikke frakoblet min selv, men gider ikke og købe styringen osv til flere tusinde kroner for at indhente en smule moment og heste, det som den har er rigeligt til mig, da det er min første MC, men som sagt så er det underligt at motorlampen ikke lyser, idet den stepmotor er styret af ECU. Hvis man kobler egr ventil fra på bilen så trigger det motorlampen med det samme

• #11   19. sep 2018 Har du kigget efter om den en EXUP delete, det minder om en lille sort plastik kasse på ca 1 x 1 cm som sidder i enden på ledningerne der går til exup servo motoren ?

• #12   19. sep 2018 ja til gadekørsel giver det mening, og det er da rigtigt at man har da mere og bruge et godt mellemområde, end en lidt højere peak effekt. Må sige, har selv haft 1 rn01 inde på værksted med defekt, - tilgroet exup, - og de 2 andre jeg har haft kørt på/prøvet har været med henholdsvis turbokit og deraf ingen exup, den anden var en rn04 fra 01, som var lavet til banerace, kraftigt modificeret med alt, og den bankede da godt 152 ud på hjul, og trak simpelthen så lækkert helevejen op, - var bare noget grov i bunden. Personligt har jeg intet imod det, udover at jo enklere man holder det, jo mindre er der og holde, - smiley

• #13   19. sep 2018 og det der med fuldsystem, giver jo også først mening når man ændre andre ting, så som karburering/indsprøjtning med pc/jet kit, hævet kompression, portet top.

• #14   20. sep 2018 Foss, så man monterer bare sådan en dims og så lyser motorlampen ikke længere eller? Jeg mener at min står i fuldt åben tilstand, så den begrænser ikke flowet af gas

• #15   20. sep 2018 Jimmi.
    Prøv at høre om Yamaha forhandler har en exup delete. Har set en film på youtube hvor der bliver monteret fuldsystem på en nyere r1 og da de fjerner både exup motor og kabler. Sætter de en form for et endestik på ledningerne som de kalder exup delete. Det skulle som jeg forstår det, gøre at ecu'en tror at exup'en stadig er monteret og derved ingen lys i motor lampen.

• #16   21. sep 2018 tror at jeg har fundet den film, det bliver monteret på en R6

• #17   21. sep 2018 Min gamle 98er r1 havde Fuld arrows system på og exup koblet fra. Savnede på ingen måde bundtræk, 90nm fra lidt over 3000 omdrejninger(104nm ved 9000 mener jeg) og 147hk på hjulet.

• #18   21. sep 2018 Jeg har lige fået ordnet min fzr's exup samt synkroniseret kab. Den trækker nu helt rent fra 2500 omdr. I 5 gear . Det tror jeg ikke du kan få din mc til uden exup . Det er nu sjovere at køre mc når tingene virker som de skal smiley mvh. Henrik

• #19   22. sep 2018 147 hk og 90 nm er da fint... min lavede 216/160 nm med tryk. smiley Mega sjov og vild knallert.

Kommentér på:
EXUP på Yamaha R1 fra 2003

Annonce