1.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

super moto/motard hjelm super moto/motard hjelm

Halløj sidder i øjeblikket og kigger efter en hjelm til motard bane kørsel da jeg netop har invisteret i sådan en maskine
Den skal kun bruges på bane
(evt hop direkte til spørgsmålet)

LANG FORKLARING
Og syndes måske det vil være lidt "overkill", at bruge min Pista hjelm til det, da hastighederne næppe vil komme over 100km/t, efter som det er som regl er gokart baner der køres på. efter som jeg har en ide om at om at man her ryger lidt oftere i vil jeg gerne havde en lidt billiger hjelm, så der er råd til at smide den ud og tage en ny sådan nogen lunde smerte frit både fysik og på bankkontoen

Spørgsmålet
Har kigge kigget lidt på vidioer og der ser det ud til de fleste køre med cross hjelme, overvejede så selv lidt en dual sport som fx agv ax-8 dual
Eller man skal tage en anmindlig croshjelm med separate briller

Pris har jeg tænkt 3k+-
Nogen der har nogle erfaringer og forslag gerne med begrundelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  super moto/motard hjelm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #1   28. jul 2018 Crosshjelm og løse briller er langt at foretrække, tænker jeg.

Primært er det ventilation du skal tænke på. Motard er hårdt arbejde, så når der er et lukket visir, bliver der lunt i kasketten. smiley

Jeg går ud fra det er mini motard du skal køre...

• #2   28. jul 2018 Okay ja kunne godt forstille mig det køre jo "lidt" 600ccm racer ved siden af men tænkte det kunne være ret ikke altid skulle bruge endten en hverdag eller tage en tur til udlandet for det

Fuld størrelse (ktm smr450)

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#3   28. jul 2018 Hvor kører man så motard, hvis ikke man skal bruge en hel dag eller tage til udlandet for det?

Jeg har selv motard fælge og cross affjedring til 450'eren, så det er ren nysgerrighed. smiley

Men stadig - crosshjelm og løse briller tror jeg er bedste bud. Mange mennesker tror roadracing er hårdt, til de kommer op på Motard / Enduro / MX maskiner. Langt mere aktiv kørestil, så der skal noget luft til hovedet...

• #4   28. jul 2018 Nu skrev jeg jo hverdag ??
    Og ved der er et par steder efter hånden her i Jylland hvor der køres både eftermiddag og lørdage

Lækkert

Tja altså hvis man ikke synes det er hårdt at køre mc så køre man ikke hurtigt nok smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#5   28. jul 2018 Ah ok.

Ja sådan får vi det ikke her på sjælland - der skal vi hinsidan over plöresund for at lege med den slags. Mini motard kan man godt, men cyklerne er for ringe efter min mening...

• #6   28. jul 2018 Ja så må jeg nok indrømme jeg ikke var kommet igang

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   28. jul 2018 Derfor er jeg i gang med en gade motard. smiley

• #8   28. jul 2018 Det er trist at man kan blive "nød til det"

Har du nogle anbefalinger til hjelm? smiley

• #9   28. jul 2018 Jeg har kørt 5000 km i år med min Airoh Terminator cross hjelm med løse briller. Fed hjelm med en vægt på kun ca. 1000 gr. Gav omkring kr. 1700,- på nettet...

• #10   28. jul 2018 Tak det 2,1/2,2.er faktisk med i overvejelserne

Kommentér på:
super moto/motard hjelm

Annonce