898 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
olie og motorstøj olie og motorstøj
Hej..
Jeg har en Honda varadero som tikker lidt.. troede det var ventilerne som trængte til justering, men et eftersyn har slået fast at det gør de ikke. Det er heller ikke knastkæderaslen.. Det lyder som ventiler, og ikke en knastkæde.
Mit spørgsmål. Er der nogen som har oplevet tikkeri med en bestemt slags olie (Castrol power 1 fra T Hansen.) cyklen kører som en drøm, trækker som et godstog, og alt spiller.. På nær lidt tikkeri, som er ved at drive mig vanvittig.. Den skal jo ik tikke.
På forhånd tak for lidt erfaringsdeling.
0 synes godt om
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Jeg kan selvfølgelig osse gøre det enkelt: En fætter som kunne høre, at min kawa er500 tikke(r)de, foreslog mig at prøve en lidt trægere olie. Så jeg købte omtalte Castrol men som 15w-50, hvor jeg før brugte 10w-40. Det "ny" olie har jeg nok kørt med i en måned nu. Og jeg er på alle måder særdeles tilfreds. Også mht tikkeriet. Men jeg siger ikke, at det vil fjerne tikkeriet på din motor, ok? Eneste ulempe for mig er, at jeg lige tænker på, at køre lidt længere efter start, inden den får håndtag. Og det er jo nærmest ikke en ulempe....
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 622
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
olie og motorstøj