{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Tvivl om stelnummer..?! {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Ved de fleste er på vejen i tiden med det gode vejr, men tager chancen og stiller dette spørgsmål:

Hvis et stelnummer har fulgt en mc i mange år og det så viser sig at indeholde et bogstav mere efter nærmere undersøgelse. Hvad betyder det så for mig som ejer..?
Skal den indregistreres på ny eller hvordan skal man gribe det an...

Sagen er den at jeg har købt en ældre mc og på registreringsattesten står det stelnummer som jo har fulgt den i godt 40 år, MEN har efter grundig undersøgelse fundet ud af at den indeholder et bogstav mere end der står på attesten.
Dette bogstav drejer sig både om model og årgang, så vil da personligt mene at det er rimeligt vigtigt, især hvis jeg skal sælge igen og der bliver tvivl om stelnummer.

Hvad siger panelet??
Er rimeligt meget i tvivl, kunne godt ignorere det nu, men som sagt kan det vel sagtens blive et større problem ved videre salg.
Mvh: En fortvivlet mc ejer.. smiley

På forhånd Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl om stelnummer..?!
  • #1   3. jul 2018 Afsted til én synshal , ikke nødvendigvis for at syne , men er ofte nemmeste vej til central registeret

• #2   3. jul 2018 Hmm tjekker man ikke stel nr inden man køber? Og købte engang en knallert på samme måde. det var bare et ligegyldigt bogstav heldigvis smiley

• #3   3. jul 2018 Oplevede det med min bil til syn engang. Der var et tal fejlaflæst. De rettede det bare i synshallen uden problemer

• #4   3. jul 2018 Har selvfølgelig tjekket!!
    Har tjekket ALT, men der kan jo dukke noget op som selv den bedste (Kim J) ikke har observeret...
    Jeg opdagede det efter en meget grundig rengøring i området omkring stelnummer, da jeg skulle bestille reservedele hjem. Kunne se på de snittegninger og oversigter af reservedele der var noget som ikke helt passede sammen. Er stadig meget i tvivl, men er 100% sikker på der er et bogstav der ikke er med på reg.attest det er bare meget utydeligt.
    Tak for svar

• #5   5. jul 2018 prøv at slå på det ekstra ciffer med en hammer og bagefter rens det med fil , så er jeg sikker på at regatt og stelnr passer sammen igen . (eller som andre skriver i synshallen,)

• #6   8. jul 2018 Den er blevet synet en del gange, så hvis ikke de har set det endnu, så ser de det ikke...håber jeg da. Det er nok min egen hovedpine. Det nager mig bare, men skal efter panelet, bare se den anden vej...det eneste jeg kan være i tvivl om er nok reservedele, da modellerne ikke er helt ens, dog har de mange fælles dele, men dem der er til forskel, kunne måske resultere i motor-haveri eller andre alvorlige problemer man nemt kunne være foruden.
    Mc'en er en Suzuki GS som er indregistreret i '78....MEN problemet er at den er registreret som "E" model og jeg mener det er en "D". Ud fra nr. og bogstav, er modellen produceret i '77. Dette kan i sidste ende også betyde noget for salgsværdi/samlerværdi, de fleste af denne årgang blev solgt med 1 skive i for, da 2 var ekstraudstyr. Dem der blev solgt med 2 skiver, blev som regel også solgt med alufælg.
    Denne er med 2 skiver i for, 1 i bag og egerfælg, et usædvanligt valg i sin tid, men er i mine øjne en forholdsvis pæn maskine, som ikke skal ændres ret meget. Der kommer et fedt filter på som i sin tid var "tunudstyr", har da også kraftig overvejet om udstødningen skal skiftes til 4i1 i stedet 4i2. Gruble Gruble Gruble.....Den vildeste ide er opgraderet motor til ca. 850 Cc med skarpere knaster, Elektronisk tænding (DYNATEK) Nyt karb. system og kåbe i stil med Barry Sheene's Suzuki fra midten af 80'erne, Suzuki blå med hvide stafferinger...MEEEEN det vil kræve en del dollars inden det bliver virkelighed. Man har vel lov at drømme....

profilbillede
  • #7   8. jul 2018

profilbillede
  • #8   8. jul 2018 Panelet er ikke entydigt ligeglade , men med dine ombygningsplaner så det ganske sikkert bedøvende ligegyldigt , men intet fritager dit ansvar

• #9   8. jul 2018 Siger heller ikke at ligeglad er ensbetydende med alle, men man fornemmer jo den røde tråd...alle har ret til en mening, ikke altid den man selv har lyst til at høre...Bla. derfor spørger jeg også til det her på MCgall.
    Mit ansvar kender jeg, ville sådan set høre til om der var nogen som havde en ide om, hvad konsekvensen ville være for mig, hvis mc'en viser sig at være en anden end den der står, når nu de selv har undersøgt stel nr. i synshallen. Er der så ikke tale om en form for ansvar på deres skuldre også? Ellers har de jo frit spil og ville kunne fralægge sig ethvert ansvar ved omregistrering.
    Mht. ombygning, slutter jeg af med "Man har vel lov at drømme" i sidste svar, ved det vil koste for meget, både i tid og penge til det jeg havde tænkt mig med denne mc. Min "virkelige" plan er:
    Service, "Nyt" luftfilter, Ny kobling, Nye greb (mage til de oprindelige), Sideskjolde vil blive malet sorte, tank skal måske shines op med tiden, anderøven skal skiftes ud, den er flækket og splittet ad, under inderskærm....der er noget el, der skal kigges til.
    Så det er ikke mere end hvad jeg ville kalde vedligeholdelse, MEN hvis tid og penge var til det, så tog jeg "Barry Sheene" modellen og gik efter, Helt klart!!
    Endnu engang tak for svar til jer alle...

Kommentér på:
Tvivl om stelnummer..?!

Annonce