1.774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Moto guzzi går ud ? Moto guzzi går ud ?

Hej med jer !

Jeg har en moto guzzi Nevada 750 årg. 2001

Den er begyndt at skyde rigtig meget og går pludselig ud. Det sker først efter ca 30 km. Efter noget tid kan jeg så starte den igen.

Jeg har netop hældt karburatorsprit på og kørt 3/4 tank på det men den gør det stadig.

Karburatorene er blevet renset for ca 200 km siden og indstillet (professionelt)

aner ikke mine levende råd.

Håber i kan hjælpe !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moto guzzi går ud ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #1   29. jun 2018 Prøv at åbne dit tankdæksel, og kør så en tur og se om det stadig sker.

Det er ikke ualmindeligt at udluftningen er stoppet.

• #2   29. jun 2018 Der virker ikke som om der er vakumm i tanken. Når jeg åbner. Den kører fint ved høje omdrejninger over 3500 omdrejninger?

• Sajmon ™

#3   29. jun 2018 Jamen kører den fint eller går den ud efter 30km?

De to ting er jo lidt modstridende. smiley

• #4   29. jun 2018 J kan forstå det lyder mærkeligt. Den går kun ud i tomgang. Hvis jeg kører lad os sige 80 kmt skyder den bare hvis jeg kører under 3000 omdrejninger. Derover kører den godt. Indtil jeg så kommer ned i fart begynder den at skyde og går ud ved tomgang. Nogle gange kan jeg så starte den med der samme igen. Andre gange skal den stå 20 min. Virker karburatrsprit med det samme ?

• Sajmon ™

#5   29. jun 2018 Har du prøvet at tømme tanken på reserve indstillingen, og hælde frisk benzin på?

Karburatorsprit sørger kun for at benzin og fugt kan blandes, og bliver ædt af motoren - men hvis der er for meget, kan det ikke klares med bare sprit.

• #6   29. jun 2018 Så enkelt er det desværre ikke på en guzzi.

Hvis det er vand hvorfor gær den det så først efter noget tid ? Og hvorfor kan den starte igen. Hmm.

Den har stået stille 1.5 år inden jeg købte den. Karburator er som sagt justeret.

Overvejer tage den på motorvej og køre igennem.

• Sajmon ™

#7   29. jun 2018 Så tanken kan ikke tømmes på den? Arh... mon dog. smiley

Jeg siger ikke det er vand - men det er sådan tingene hænger sammen med sprit osv.

"Køre igennem" hjælper ingenting, og hvis den får for mager blanding, risikerer du nemt at smadre den.

• #8   30. jun 2018 De skal ultralyd renses.. Skildes helt ad.. Det lyder for mig som de små huller i tomgang dyserne er stoppede.. Når den så får lidt gas.. Over 3000 omd kører den på hoveddyserne og problemet er der ikke..
    Af med tank rens. Nut filter. Ultralyd til kaburatorene så spiller den Max igen.. ?? Og justering af experter er ingen garanti..

• #9   30. jun 2018 Det lyder som for mager blanning, min guzzi gjore det samme ny for den 1/4 omgang mere benzin og køre perfekt. Der er i øvridt 10% sprit i benzin idag så den er nok hellerikke så vild med alt for meget sprit

• #10   1. jul 2018 Det er bare underligt at det først kommer efter noget tid ? Og har fået justeret karburator for ca 200 km siden. Derefter gjorde den det ikke ? Kan den selv have justeret sig ?

• #11   1. jul 2018 Skal jeg bare spænde den 1/4 omgang ind ?

• #12   1. jul 2018 Den flytter sig ikke selv tror jeg ikke. Jeg har som sagt bøvlet en del med den med det der ga noget var 100 km med 1/4 ud på blandeskruen nu er tændrøret lidt sort men den køre perfekt. Der kan ikke ske noget ved du selv skruer den 1/4 omgang ud i bække sider bare husk hvad du har gjort hvis det ikke var det. Med prøv lige at skrue tændrøret ud og se på farven er de hvide eller brune kan den godt tåle lidt mere benzin og jeg ved godt at brun er den optimale farve men nogle motor skal alså køre lidt feder end ander.

• #13   1. jul 2018 Hej Claus det prøver jeg ! Skal skrues strammes eller løsnes ? Og det er den lille ikke ?

• #14   1. jul 2018 Den skal løsnes og det en den lille undersænket skrue

• #15   1. jul 2018 Gjorde din det samme som min ? Skyder først efter noget tid og går ud i tomgang ? Skyder næsten kun ved omdrejninger under 3000

• #16   1. jul 2018 Ja det gjorde den og det to mig lang tid at få den til at køre ornlig. Den skyder pga. For mager blanding

• #17   1. jul 2018 Har skruet den 1/4 omgang ud nu. Kører en tur på den i morgen så får du en melding !

• #18   4. jul 2018 Hvad med falsk luft? Er der nogen revner i gummierne?

• #19   4. jul 2018 Hvis jeg presser hænder på udstødningerne kommer der luft ud ved samlingen mellem forrør og bagpotte i begge sider ?

• #20   4. jul 2018 Lige meget der. Sprøjt diesel start på gummi mellem kab. Og topstykke hvis den stiger i omd er de utætte..

• #21   4. jul 2018 Har fået st vide det kan være kondens/vand i karbu ? Har kørt en hel tank igennem med sprit og det gjorde det ikke bedre.

• #22   4. jul 2018 Der er sprit i benzinen nu om dage.

Kommentér på:
Moto guzzi går ud ?

Annonce