2.864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tayfur Ø
Tayfur Ø
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

MIn cykel ryster/hopper MIn cykel ryster/hopper

Hej MCG. Jeg har en Kawasaki ninja 300, som "ryster" når jeg kører. Det er som om hele cyklen giver nogle små sæt, hvor den hopper frem og tilbage. Dette er meget markant når jeg holder en jævn fart og når jeg accelerere. Jeg syntes ikke det er så mærkbart når jeg bremser.

Har for lidt siden forsøgt at spænde kæden, da jeg mistænkte den var for løs, tænker måske at jeg ikke har stramt den nok, den skal skiftes, eller at baghjulet er sat skævt på.

Håber i kan hjælpe mig, Da dette problem gør at jeg føler mig utryg på cyklen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MIn cykel ryster/hopper
  • #1   30. maj 2018 Er det ved alle hastigheder? Jeg oplevede det mellem et bestemt hastighedsinterval på min første cykel, og det var fordi et vægtlod var røget af fælgen.

• Tayfur Ø
    Tayfur Ø Tilmeldt:
    maj 2018

#2   30. maj 2018 Jeg hopper lige på den og prøver en tur. Så får du et mere præcist svar

• #3   30. maj 2018 Ved min var det mellem 130-150 km/t, derover faldt den til ro igennem

• #4   30. maj 2018 kæden skal kunne bevæge sig ca 2-3 cm op og ned på de fleste mc er der nogle streger på bagsvingeren i begge sider så du kan tjekke om hjulet er spændt lige op smiley

• Tayfur Ø
    Tayfur Ø Tilmeldt:
    maj 2018

#5   30. maj 2018 Er ude og kører nu, den rykker sig hele tiden, men jo hører omdrejninger, jo hurtigere kommer de sæt

• #6   30. maj 2018 Hvad med ved anden hastighed men samme omdrejninger?
    Måske et stift led i kæden.

• Tayfur Ø
    Tayfur Ø Tilmeldt:
    maj 2018

#8   31. maj 2018 Radissen. Det er ved alle gear det sker. Er det så et kædeskift, jeg er ude i

• #9   31. maj 2018 Jeg tror at det Radissen spurgte til: er følelsen afhængig af hastighed eller af omdrejninger? Ryster det ligemeget ved 50km/t i alle gear eller er der lige meget rysten ved F.eks 6000 omdrejninger (uanset hastighed).

• Tayfur Ø
    Tayfur Ø Tilmeldt:
    maj 2018

#10   31. maj 2018 Jeg mindes at følelsen er afhængig SF omdrejningerne. Jo flere omdrejninger, jo hurtigere hopper den. Er dog på arbejde lige nu, så kan ikke lige tjekke efter

• #11   31. maj 2018 I store træk kan du opdele det mulige problem i 2.

Den dyre del er hvis det kun er afhængigt af omdrejninger og ikke hastighed. Så er fejlen med stor sikkerhed før (til og med) gearkassen. Altså benzin, luft, motor gear.

Den billige del er hvis det kun er afhængigt af fart. Så kan det være kæde, dæk, afbalancering.

• Tayfur Ø
    Tayfur Ø Tilmeldt:
    maj 2018

#12   31. maj 2018 Så håber jeg godt nok at det er den billige del smiley
    Jeg prøver lige at måle om mit bagdæk er skævt, når jeg får fri

Kommentér på:
MIn cykel ryster/hopper

Annonce