MotorHjælp søges!! Zl900 eliminator. MotorHjælp søges!! Zl900 eliminator.
Hej MC gutter!
Jeg har en meget fin Eliminator fra 1985. Som er bygget om, den kan ses under mine billeder.
- sidste år blev begyndte den på en leg med at når jeg havde kørt den rigtig varm, så ville den ikke trække, jeg kan næste ikke holde liv i den, medmindre den får massere omdrejninger... det lyder som om den kun køre på 2-3 cyllendere.
Nu gør den det så igen HELE TIDEN, kan næsten ikke engang tænde den, jo det er nemmere når jeg piller luftfilteret ud af luffilter kassen...
- MEEEN indtil videre har jeg gjort følgende.
Jeg startede med at tjekke tændrørene imens jeg havde maskinen igang trak jeg tændrørs hætterne af på de 3 af dem gik maskinen i stå på det 4 kørte den videre. De var sådan set fine men jeg gav den 4 nye, hvilket bare gjorde det helt galt så jeg stort set ikke ku starte den der stod lidt vand i det ene tændrør jeg tørrede med varmeblæser inden jeg pillede tændrørne ud, så tænkte jeg det måske ku være tændkablerne, så kiggede jeg dem de ser os fine ud.
Så pillede jeg luftfilteret ud af kassen, så ku jeg starte den lidt bedre, luftfilteret ser os fint ud!
Så pillede jeg benzin slangen af, forsøgte og puste og suge i tanken der er meget MEGET modstand i ( når jeg drejer på benzin hanen, til enten “res” kommer der næsten intet benzin, ligeledes ved “ON” og så er der en funktion der hedder “PRI” som jeg har ladet mig fortælle er det de skal køre på ( folk siger det har noget med vaccum at gøre. Meeen der er modstand når jeg suger og blæser på alle funktionerne.
Jeg er simpelthen fuldstændig på bar bund og så frustreret over det!!
Jeg håber på noget hjælp!
Vis der er en dygtig MC mekanikker tilstede, vil jeg ligeledes gerne betale en for at lave det, eller bare noget hjælp på telefon eller herinde, modtages os gerne med en hjertelig tak og kold øl!
Mvh Mikkel Rygaard.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
skil benzinhanen ad, pil alt ud og se om benzin så vil løbe, hvis det gør det så er det et repsæt til benzinhanen du skal have fat i
feb 2016
Følger: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 10
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 398
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
De første tanker jeg får, vedr dit issue, er at dine karburatorer skal tages af, skilles ad og renses igennem med masser trykluft og carb cleaner. Uanset hvad, så bør det gøres en gang hver andet år, på så gamle cykler. Dernæst ville jeg se på, om dine tændspoler driller. De kan godt ændre sig, ved varm cykel kontra kold.
Og mht din tank, så lyder det fint at "renovere" den, da det ikke er så dyrt...
I øvrigt en super flot cykel!
MotorHjælp søges!! Zl900 eliminator.