1.147 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Claus B
Claus B
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

CBR 600 f2 går ujævnt CBR 600 f2 går ujævnt

Hej Mc folk

Jeg har en CBR 600 f2 der har kørt lidt over 100.000 km.
En mc mek målte på den og sagde den havde dårlig kompression på en cylinder.
En anden målte den kort tid efter til 98 HK. på baghjulet.
Jeg syntes den er rap nok i lidt højere omdrejninger. Men den køre mere ujævnt i lave omdrejninger.
Desuden kan den godt prutte lidt når gassen tages af.
Den første mek sagde at ventilerne stod rigtigt, men ar han ikke kunne synkronisere den. Så lod den stå. Sån gik den bedst.
Den har hidtil ikke brugt ret meget olie på 5000 km. og sort bliver det heller ikke sådan lige med det samme. Den er dog lidt sort ved udstødningen.
Den første mekanikker sagde at tændrørene så fine ud.

Nogle ideer?

MVH Claus Bisgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 600 f2 går ujævnt
  • #1   9. maj 2018 Den har gået mange km og 98hk er da fint med lidt lav komp på en cyl, så skidt da med at den går lidt ujævnt ved lave omdrejninger, der er man jo aldrig alligevel smiley
    Om han har ret i at den ikke kan synkroniseres i karburatoren så den går lidt bedre er svært at sige, de er nok også småslidte?
    Måske mener han at med lidt lavt komp på en cyl så er det ikke muligt at få den til at gå bedre?

• #2   9. maj 2018 Hvis karburatorene ikke er blevet renoveret inden for de 100.000 km var det en start at skifte de sliddele i dem. Det kræver dog at du kan instille dem igen (fabriksindstiling efter en manual er ikke så svært) eller gider betale nogen for det. Der kan være meget i vejen med en mc og det er bare at starte fra en enden af med reparation eller udskiftning, hvis ikke du kan fejlsøge selv eller vil betale dig fra det smiley Hvis måling er korrekt med kompression kan det være du skal have skiftet en stempelring eller ventilerne, da problemer med dårlig kompression oftes er slid på disse dele.

• #3   9. maj 2018 Man skal gøre op med sig selv om det kan betale sig smiley

• #4   9. maj 2018 Hvis den hakker og sprutter , har du tjekket tændkabler og falsk luft ? Min gamle rundede 100000 og kom derefter på bane i 5år og retur på gaden ... Da den begyndte at hakke var det kaburatorerne der var helt opslidte

• #5   9. maj 2018 Du kan smutte forbi mit værksted nær Gandrup så vil jeg gerne fejlsøge imens du er med

• #6   10. maj 2018 Start med at få den synkroniseret, det er en simpel ting. Og det kan betyde en verden til forskel.
    Især på en ældre cykel med lidt km på bagen, kan der være noget at hente der.
    At din mekaniker siger han ikke kan, skyldes nok at han ikke har værktøjet der kræves. Eller ikke har forstand på det. smiley

• Claus B
    Claus B Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #7   30. maj 2018 Tak for svar
    Urbanviking
    Lyder som et godt tilbud

Mvh Claus Bisgaard

Kommentér på:
CBR 600 f2 går ujævnt

Annonce