{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SIKKERHED ! Bliv Set
  • #1   1. maj 2007 Enig - har benyttet det halvandet år, men kun om dagen og i fjernlys mode.

    det lyser ikkenok som kørelys om aftenen, men i dagslys er det rigtig godt!!!!!


  • #2   1. maj 2007 køb en pink bike... smiley

  • #3   1. maj 2007 Hvad var det dog for en holdning ?

    Mange mc-bilister blir impliceret i ulykker, fordi de fylder mindre i trafikken, og nemt blir overset.

    Og den smule penge det koster, så er der vidst ikke noget galt i at få sig et sæt..


  • #4   1. maj 2007 ved sgu heller ikke om jeg ville have blinkende lygter på.....hmm..

  • #5   1. maj 2007 De blinker jo ikke.. når du kigger direkte i lygten kan du ikke se den blinker..

  • #6   1. maj 2007 Morten

    Selv om man kører efter forholdene kan man da godt hjælpe andre med at observere IKK?????

    Hvis det virkelig er din holdning du giver udtryk for her, så synes jeg faktisk du skulle overveje Scootergalleriet!


  • #7   1. maj 2007 køb xenon, har prøvet det....virker mindst lige så godt som vibra + det giver bedre langt lys

  • #8   1. maj 2007 Jeg holder på at man skal HØRES. Jeg har op til flere gange i år og ikke midst sidste år, undgået et uheld fordi de kan høre mig smiley SÅ LARM FOR HELVEDE smiley

  • #9   1. maj 2007 en god stor åben potte, og et sæt xenon! så skulle der da være god grundlag for at blive set/hørt smiley

  • #10   1. maj 2007 Jeg må give Morten ret her. Jeg er ikke sikker på at det ville virke bedre end at køre med langt lys og jeg syntes da lige at du ( Knud (Vestegnen) J ) skulle falde lidt ned igen, der er da ikke nogen der har svinet dig? lidt barnligt det der..

  • #11   1. maj 2007 vi kunne osse alle hver især sætte et blåt blink på toppen af hjelmen eller ifører os de der satens smarte gule veste.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #12   1. maj 2007 Tja - hvad Morten mener om Vibra Lys er vist mere baseret på en irriterende reklame end at han reelt har set hvad det går ud på.

    Kører man med langt lys eller Xenon så man blænder andre trafikanter, bliver man måske nok set oftere - men hold kæft hvor er det dog pisse provokerende at være modkørende til sådan noget. Det skaber efter min mening dårlig stemning i trafikken, og det er vel ikke hensigtsmæssigt at folk bliver irriterede på hinanden?
    Det er desuden heller ikke lovligt....

    Jeg er af den opfattelse at jeg ved at gøre mig mere synlig i trafikken ikke kun hjælper mig selv, men også andre trafikanter. Der er sgu da ikke noget mere nederen end en ulykke - for begge parter...

    Vibra-lys ses ikke som vibrerende, men snyder folk til at tro de ser en bevægelse. Man ser tydeligt forskellen ved udkørsel fra sideveje og hvor nemt det er at få øjenkontakt med andre trafikanter når det er aktiveret.

    Jeg har ikke aktier i firmaet - ej heller forsøger jeg at pådutte folk noget de ikke vil have - men mit råd er at i skal prøve det selv og give det en chance før i udtaler jer om det. Hvis ellers dem af jer som har skepsis overfor produktet, gad læse på hjemmesiden, ville i se at det er muligt at prøve det gratis i 14 dage før man beslutter sig.
    Gør det virkelig ondt at prøve noget nyt?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #13   1. maj 2007 Og den med at larm skaber opmærksomhed, er noget ørl at lukke ud - no offence....

    Biler er efterhånden så godt lydisolerede at man skal helt op på siden af dem for at de kan høre en, men hvor naboerne til gengæld ikke tøver 5 sek med at ringe efter polisen når man for femte gang samme uge kommer hjem og vækker alle i området klokken 23.30.

    Jeg siger ikke Vibra-lys er guds gave til menneskeheden og at man bare kan gøre som det passer en når det er monteret på MC'en - men det er HELT sikkert at det gør en forskel.
    Jeg går heller ikke ud fra at folk tror langt lys eller Xenon lort giver ret til at køre som det passer en...?


  • #14   1. maj 2007 Jeg tror så heller ikke på en Gul vest.
    Hvordan skulle sådan en vest lige gøre at jeg bliver nemmere at se forfra?
    Når jeg ligger ned over min Kamikaze-racer kan man nok ikke se meget andet end min hjelm, så jeg tror ikke på vesten.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #15   1. maj 2007 Steen P - Der er selvfølgelig nogle maskiner hvor en vest bliver set mere end andre - min er en af dem. smiley

    Jeg sidder ret op og ned på den, men jeg har ingen intentioner om at have mere refleks end dem der sidder på min jakke - lang stribe - og dem der sidder på hjelmen som er 2 trekanter + skrift forfra og logo + skrift + trekant bagfra... Gul vest ville gøre mit liv alt for besværligt...


  • #16   1. maj 2007 Morten

    Jeg har ingen økonomiske interesser i Vibra ly, men jeg har i modsætning til dig erfaringer, der ikke stammer fra en reklame!!!

    Når jeg stikker til dig, skyldes det, at vi i den sidste uge har set 4 dræbte motorcyklister, hvoraf mindst 2 i et vist omfang er blevet overset!

    Hvis man i en seriøs tråd, hvor nogen rent faktisk forsøger at pege på noget konstruktiv, man kan gøre, giver sig til at spøge nedladende med et sådant forslag, ja så mener jeg fortsat, at man bør overveje om ikke man skulle deltage i debatterne på Scootergalleri eller - Gud forbyde det - på Baboom!

    VI ser på 4 døde motorcyklister - vær nu lidt seriøs!


  • #17   1. maj 2007 om produktet virker eller ej, finder vi jo aldrig ud af, før det nærmest bliver et lovkrav og først efter 5-10 år kan statistikkerne så bevise el. modbevise en evt. virkning.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #18   1. maj 2007 Rudi - Ja måske.

    Eller måske kunne man give det en chance når nu det som en af de få ting her i livet, er gratis...?

    Mon ikke du på 14 dage kunne danne dig en mening?

    smiley


  • #19   1. maj 2007 Jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne se om en bil fra en sidevej, fik set mig pga mit irriterende blinkende lys eller ej. Jeg har faktisk aldrig haft problemer med sådanne biler, men måske fordi de "hører" mig, som vi var inde på, tidligere i tråden smiley

  • #20   2. maj 2007 Lad os sætte stoboskob lys i istedet for position lys, Kan se flere fordele...
    Den vigtigeste er at det bliver nemmere at få plads på motorvejen smiley


    Gas til side, jeg troro også jeg prøver vibra, hader at blive overset, bare fordi jeg går 65, hvor jeg må gå 60.....

    Jesper


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #21   2. maj 2007 Jeg snipper lige ud fra et andet forum hvor jeg har snakket med folk om det...


    ----------------------------------

    Min personlige erfaring synes jeg ikke er til at tage fejl af.

    Min forlygte er justeret lige til grænsen for hvad der er lovligt - dvs den godt kan blænde hvis forholdene er til det.

    Jeg har kørt hele lørdag - ca 450km på småveje - UDEN funktionen aktiveret, og en ting som træder markant igennem, er at trafikanter fra sideveje kun lige kigger en gang på mig, og for det meste ender med at køre ud foran mig fordi de fejlfortolker min hastighed. Det er nok 7 ud af 10 det sker med.

    Søndag (ca 500km på mange af de samme småveje) har jeg så kørt med det aktiveret hele tiden, og ikke så meget som EN gang har folk kørt ud foran mig. Der sker det samme som der plejer - nemlig at de gerne kører hen til hajtænderne og kigger på mig, men i stedet for at dreje hovedet væk og fortsætte ud, bremser de bilen helt op uden at kigge væk...

    Det er jo ikke unormalt at man som MC'ist kommer op bagved biler i ret høj fart, for derefter måske et ligge bagved dem et stykke tid til der er plads til overhaling. Med Vibra slået til, synes jeg at kunne ane at folk bruger mere tid på at se i bakspejlet og placere sig mere præcist på vejen - dvs at de ikke lige så ofte sejler udover midterlinjen hele tiden fordi de synes der er rigeligt med plads på landeveje.

    I det hele taget har jeg følelsen af at "hovsa" - oplevelserne fra andre trafikanter er stærkt aftagende med Vibra aktiveret.

    Tag nu ikke fejl - jeg er stadig meget opmærksom og generelt mistroisk overfor alle andre, og jeg holder normalt ret god afstand til forankørende osv, men det har helt sikkert gjort mig mere synlig - og det vil jeg sgu godt give skallede 500 kroner for.

    Jeg vil anbefale folk at prøve det. Montering er nem, og det er ganske og aldeles gratis i 14 dage, hvorefter man bare kan sende enheden retur hvis man ikke mener det er pengene værd.


  • #22   2. maj 2007 Hvad angår det med larm,- tænk hvis den dille også bredte sig til biler... Sikke et sandt helvede af unødig spektakel, det ville være ulideligt at bo inde i en by...

    Og personlig tror jeg ikke på at mere end måske 1-2 % sætter larme-potter på med henblik på sikkerhed.. Nej, årsagen er en helt anden, og det er flere hk og at man synes det lyder bedre..

    Det med sikkerheden, er bare en dejlig og kærkommen begrundelse man kan give til folk der ikke kan forstå, hvorfor ens motorcykel skal larme mere end en lastbil...


  • #23   2. maj 2007 Hver sin sikkerhed, for sine penge. Mit liv.. Mit ansvar.. Mine konsekvenser.. Jeg behøver ikke, at have "rådet for større færselsikkerhed" til at fortælle mig, hvad jeg skal.. Oftes når de er indblandet, er resultatet, at min frihed bliver indskrænket... og friheden er netop en af grundene til, at jeg køre mc... og friheden til at køre med det sikkerheds udstyr, som jeg er tilpas med, om det er gul vest, gul lys, vibra lys. eller spraglet dragt.... tag ansvaret for dit eget liv og vent ikke på at der kommer en lov, som fortæller dig hvad du skal....
    Mvh


  • #24   2. maj 2007 Og nu 1000kr spørgsmålene (- godt være de ikke er gode, men det lyder fint. )
    1) Kan ikke finde ud af om det er lovligt - der er nogle der mener det ene, og nogle som mener det andet. Og tænker, at der måske er et "publikations bias" på producentens hjemme side.
    2) Desuden kan jeg heller ikke lade være at tænke, at de oplevelser som Sajmon fortæller om kun vil forekomme i starten dvs. hvor bilister ikke er vant til at se lyset. Kunne forestille mig, at "hovsa" effekten måske vil aftage på et tidspunkt.
    Dette skal ikke ses som en kritik af ideerne, men emner som jeg synes det er vigtigt hvis ikke at få afklaret så ihvertfald diskuteret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #25   2. maj 2007 Morten - Som sagt har du ikke prøvet det, og kan derfor ikke udtale dig sagligt om det. Hvad sammenligningen med thansens varesortiment, har at gøre med det her, leder jeg stadig efter...?

    Jeg vil som sådan heller ikke råde dig til at prøve, for du kan jo sagtens klare dig uden, med din evne til at forudse hvad bilister gør og hvad de ser og hører.
    Dygtig dreng...

    Men som Triko siger, er det folks eget valg hvad de gør - og så er det vel ikke forkert at fortælle om egne erfaringer?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #26   2. maj 2007 Søren B - Nummer 1 er jeg stadig igang med at finde ud af, men fstyr kan ikke tage stilling til det - fordi der intet er i reglerne omkring pulserende lys. De snakker om en luminansmåling som skal kunne fastslå hvorvidt lyset er over den intensitet som tilsvarer de 21 watt som kørelys kræver for at være lovligt. Men hvem der skal måle hvad og hvordan, er 100% i det uvisse.
    Jeg er blevet stoppet en enkelt gang rutinemæssigt hvor betjenten så spurgte til min blinkende fjernlysindikator.
    Efter at have forklaret ham sammenhængen, viste jeg hvordan man slog det fra - og ingen af delene kunne han finde noget at udsætte på.


    Angående nummer 2, er der en ting flere folk her i tråden glemmer - nemlig det faktum at andre trafikanter ikke SER lyset pulsere, men blot at øjet ubevidst opfatter pulseringen som en bevægelse, og derfor fokuserer lige de 10% ekstra på det som der skal til.
    Tallet er jo kun gætteri, men jeg synes SLET ikke effekten er til at tage fejl af.


  • #27   2. maj 2007 Lovlighed????

    Den diskussion er da død nu efter LCs's udtalelser i går!

    Xenonmonteringer i de fleste tilfælde er ikke lovlige!



  • #28   2. maj 2007 vibralys ER lovligt nu . det var det ikke i starten men er siden blevet godkendt .

  • #29   2. maj 2007 Lad mig lige sig et par små ting:

    Jeg var noget strid(hvilket jeg skal beklage) i mine indlæg herover, men helt ærligt mener jeg at den sidste uges forløb har bragt denne diskussion i et lys, hvor der ikke er plads til ret meget humor og ironi.

    Morten CBR: Jeg ser ike VibraLys som noget, der frelser alverdens MC-ister. Faktisk er jeg enig med dig i, at der intet bedre findes, end evnen til at læse trafikken og så handle korrekt derefter. Det betyder dog ikke, at man ikke skal forsøge at blive set bedre!

    Helt som Saimon refererer, har jeg selv observeret en enorm effekt. Vi kender alle bilen fra sidevejen, der næsten standser, så begynder at køre for derefter at klappe bremserne i! Os der "læser trafik" har allerede foretaget os noget, men vi ved han ikke så os oprindeligt, og vi får en mindre svedetur hver gang!

    Disse situationer eksisterer nærmest ikke, når jeg benytter Vibrafunktionen!

    Derfor reagerer jeg også, når der slås ud med armene og forkastes ideer, bare fordi man ikke kan lide en reklame.

    Ja, jeg tror, at man kan opnå det samme med Xenon eller en for højt justeret lygte, her blænder man desværre ofte andre trafikanter, og så overser de muligvis noget andet.

    Larmepotter kan formentlig hjælpe lidt, men sidder jeg i den rigtige bil hører jeg kun en meget larmende MC, når han kører forbi mig og jeg har hans udstødning lige i synet!

    Men- forstå det her ret - intet erstatter omtanke, forudseénhed og fornuftige reaktioner. Men man sagtens supplere med andre hjælpemidler!

    Hvordan man end vender og drejer sagen, er mindst 2 af ugens afdøde blevet overset!


  • #30   2. maj 2007 Det der Vibra lys hva er det for noget? hvor kan man se det og evt. købe det? mvh. Anders.

  • #31   2. maj 2007 http://www.vibra-lys.dk/



  • #32   2. maj 2007 'Xenon-lort' !!! har du prøvet det ?, Jeg er ALDRIG blevet blinket efter, så jeg går ud fra at mit xenon har været korrekt justeret og dermed ikke har blændet mine medtrafikanter. Men hvis cyklen er sat op til en person på 60kg og kører rundt med en karl på 120kg plus dårligt justeret xenon blænder det da helt sikkert....
    Styr dine udtalelser hva !


  • #33   16. maj 2007 Uanset om man er tilhænger af Xenon eller Vibra lys. Så husk lige at før det blev indført at alle skulle have nærlys på, i slutningen af 90´ere. Vidste man altid, at når man så et motorkøretøj med lys på i dagtimerne, var det med 90% sikkerhed en motorcykel..... Dengange var der betydlig færre ulykker med motorcykler Vs Biler. Men en del flere solo ulykker...

Kommentér på:
SIKKERHED ! Bliv Set

Annonce