2.879 visninger
|
Oprettet:
DB killer {{forumTopicSubject}}
Måske har emnet været oppe før men syntes ikke jeg kan finde nogen i blandt emnerne.
Problemet ligger i at jeg har en Toce udstødning på med fri udblæsning. Det larmer helt vildt og vil gerne have den dæmpet lidt. Kan ikke smide en Db-killer i enden da, den er 2 delt. Vil så smide en Db. killer før potten og direkte ind i afgangsrøret, men er ikke sikker på hvilken man skal bruge for dette lykkes?
Potten glider ud over afgangsrøret, så det skal nærmest sidde ind i afgangsrøret. ?
Indvendig mål af afgangsrør er 41mm.
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
Dit problem er svært at løse med de meget korte afgangsrør. Lyden skal forhindres i at komme direkte ud, nogen lunde som på foto, uden udstødningen stoppes til.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Har du derimod en større luftmængde i udstødningen kan luften bremses mere effektivt og dermed tage toppen af lyden uden at stoppe flowet fra topstykkerne for meget
Folk der kører med dragpipes svejser somme tider en fladskive på en bolt og monterer den i enden af dragpipe'ene.. det skulle tage lidt af de skarpe i lyden men reelt tror jeg mere det er et trosspørgsmål end noget der virker. Jeg har selv haft dragpipes på en harley og kørt med en slags db-killere der ligner et perforeret rør. Der var ikke nogen mærkbar dæmpning og jeg endte med at få en 2:1 udstødning på, der både dæmpede og fik motoren til at gå mere jævnt.
Reelt tror jeg også du vil blive positivt overrasket over at få noget der ligner en dæmper på maskinen. Den vil lyde af mindre men tro mig, trække væsentligt bedre.... og naberne vil begynde at hilse på dig igen
jun 2016
Følger: 31 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 22
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
https://www.motorcykelgalleri.dk/laser-slipon-udstoedning/id-245861
DB killer