{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.917 visninger | Oprettet:

MC Kobling {{forumTopicSubject}}

~ Hey Bikere ~

Kunne være der var en med meget forstand på mc motorere, så er det dig jeg søger lidt ekspert viden fra :o)

Når motoren er kold på min Mc, så er den blød og perfekt ved igangsætning i 1. gear til koblingen slippes helt - Men efter en 10 km's kørsel, så bliver den skod til det.

I det jeg kobler ud med lav gas på, så begynder cyklen at slippe koblingen selv halvvejs når jeg slipper koblingsgrebet.. Kobler jeg ud med flere omdregninger (3-4000 rpm) hvilket er alt for meget for igangsætning, så giver cyklen et groft ryk, idet jeg er igang med at koble ud - som hvis koblingen bare slippes midt i det hele.
Jeg kan ikke rigtig bestemme det selv, og det er rigtig nedtur.

Olien der er på er en 10w-40 semi syntetisk friktionsfri olie. Siger min forhandler. Mc'en er 35 dage gammel, men de siger at det er helt normalt at en kobling opfører sig sådan - det er jeg så stærkt uenig i.

Jeg har smurt koblingskablet..

Håber i kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Kobling
  • #1   29. apr 2007 Ned til forhandleren med den

    Du skal ikke bruge tid på en cykel der er 35 dage gammel

    Forhandlerens problem

    Thomas


  • #2   29. apr 2007 Lige mine ord ! ellers er der jo heller ingen ide i at købe nyt med garanti

  • #3   29. apr 2007 jep... det er hans problem...

  • #4   29. apr 2007 Nu er problemet jo bare at forhandleren siger at det er helt normalt. Tror så ikke han vil gøre noget ved det. Men ærligt, det lyder ikke normalt.

  • #5   29. apr 2007 Ok - men jeg er glad for at i mener det samme som mig!

    Det gør motivationen noget stærkere..


  • #6   30. apr 2007 Synes stadig det er dårlig service, at de ikke bare undersøger det omgående! Så kan jeg sprede et godt rygte.. De er satme ikke begavede når kunderne skal trækkes så langt ud, at de slet ingen anbefalinger får..

    Det er sq da simpel logik..


  • #7   30. apr 2007 I er inde på det helt rigtige..

    Jeg har fået olien skiftet ved 500 km.. da den er under tilkøring. Har fået af vide at olien er friktionsfri osv og passer til olie koblinger.
    - Dog mistænker jeg den olie der lå i maskinen inden olieskift for at være en forkert.. Men jeg går da ud fra at et værksted ved hvad de gør. Man hælder da heller ikke Diesel i en Benzin vogn.. Jeg ser det på dette niveau.

    Det skal lige siges at MC'en ikke er en Hayabuse til 200 kilo smiley Men en fed nok custom chopper fra Kina - Har spurgt samtlige forskellige medlemmer fra Kinøjserklubben - de siger at deres IKKE gør det der. Det er kun min.. det er virkelig Provokerende smiley


  • #8   30. apr 2007 Det er blevet sådan at jeg ikke gider at køre på den... hvis jeg skal nyde en MC så skal den være i orden - for jeg bruger meget (for meget) tid på at holde det vedlige, voks pudse og smørre mm..

    Desværre bliver man alt for glad for en ting, og det påvirker sq en lidt i dagligdagen. Slet ikke det jeg havde forventet!


  • #9   30. apr 2007 -> Steffen

    Jeg tror godt jeg er klar over hvad dit problem ligger i

    Når din har så meget power, og du starter op. Så kan din kobling ikke følge med. Enten fordi den er slidt - eller fordi dine trykfjedre er blevet bløde og skal skiftes.

    Det er noget i den stil - Nogle gange skal der racer kobling i for at få den udkobling..


  • #10   30. apr 2007 Du er desværre ikke den første der har problemer med de billige kinesere....og jeg er helt enig i at den garanti vi betaler dyre domme for skal bruges.....ellers køb en Honda...det virker smiley

  • #11   30. apr 2007 Det er ellers en Honda motor den har.. Rebel 250 fra 87..

  • #12   30. apr 2007 Lyder som om den er indstillet forkert, evt fjedrene.. Kik forbi en ekspert ex.. du kan jo ikke accelererer ret kvikt med det der :oP

  • #13   30. apr 2007 Pt hvad angår min egen mc, så har jeg lige prøvet en model magen til.. Den havde samme gener hvad det angår.. Så det er noget jeg må venne mig til. Er perfektionistisk, så lægger mærke til de små detaljer..

  • #14   30. apr 2007 Andy> Don´t take this wrong, men hvis du er perfektionistisk og lægger mærke til de små detaljer, hvordan i alverden er det så faldet dig ind at købe en kinøjser cykel??... Det fatter jeg sq godt nok ikke!

  • #15   2. maj 2007 Heh - tager den ikke wrong ;o)

    Det er køre egenskaberne jeg har lagt mærke til.. ikke om skærmen sidder lige over målt efter med milimeter.. Det kan ingen cykel i forvejen smiley

    Har ik prøvet det før jo.. så undre man sig jo..

    Har købt den fordi jeg synes den er fed.. Er ung og vil have mit eget. Gider ik at lægge for mange penge i det også.. smiley


  • #16   13. feb 2016 # 14

    Bare for at følge op her 9 år senere... Kineser historien var lærepenge. Jeg faldt for at jeg kunne få en mc til en lav pris og kunne komme ud og køre mc.

    Hvad jeg fandt ud af, som jeg skrev var at den var alt for teknisk dårlig. Forhandleren var en falit erklæring og agtede ikke at udbedre fejlen. Den blev solgt billigt videre for opgav lortet! Jeps, den var no go.... Jeg lyttede til folk med kineser mc'ere og tog deres ord for gode vare, som var det mig selv der anbefalede dette til andre. Well, erfaring gør en klog...

    Så lærte jeg at smide penge efter en Suzuki og den har jeg endnu. FED MC og den har været en øjenåbner for mig..


  • #17   14. feb 2016 Min gamle rustbunke af en udkneppet konced 250cc Kina chopper er ikk som du beskriver, den skifter gear og kobler lige så fin som min Suzuki.

    Så din burte også virke fint


  • #18   14. feb 2016 Haha jeg hoppede i fælden, kiggede ikk lige dato hehe

  • #19   14. feb 2016 Det helt fint smiley Summasumarrum havde jeg en trist oplevelse - også tolket jeg på situationen og finder en løsning. Kineseren bliver aldrig en MC for mig smiley

  • #20   14. feb 2016 Deres storhedstid er også fortid nu.
    Problemet er/var også at alle de kineser mc butikker, det var diverse bilforhandler og personer uden nok viden og kompetencer til mc, så chancen for at udvide/åbne mc butik uden at risikere gæld på livstid på indkøb osv. Det matcher ikk, især ikk en Mc fra kina som kræver lidt ekstra kærlighed og reperationer (mange på garanti) som nok også endte med at tage livet af alle disse butikker.

    Dette er blot mine egne tanker jeg slynger ud smiley


Kommentér på:
MC Kobling

Annonce